Pregled bibliografske jedinice broj: 984383
Socio-kulturne promjene pripadnika albanske narodnosti u Hrvatskoj
Socio-kulturne promjene pripadnika albanske narodnosti u Hrvatskoj // Informatologia. Separat speciale (1332-1463) 9
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2001. str. 120-123 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 984383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socio-kulturne promjene pripadnika albanske narodnosti u Hrvatskoj
(Socio-cultural changes of Albanian population in Croatia)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Informatologia. Separat speciale (1332-1463) 9
/ - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2001, 120-123
Skup
The 8th International scientific conference ''Society and Tehnology 2001'' - 8. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija 2001.
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.06.2001. - 30.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
albanska manjina u Hrvatskoj ; etnografska metoda u pedagogiji ; odgoj i obrazovanje djece Albanaca ; interkulturna pedagogija
(Albanian minority in Croatia ; ethnographic method in pedagogy ; education of Albanian children ; intercultural pedagogy)
Sažetak
Etnografskom metodom, te metodom intervjuiranja odraslih pripadnika albanske narodnosti u 38 albanskih obitelji koje žive u Hrvatskoj, ispitivana su socio-kulturna obilježja Albanaca kao manjinskog naroda. Cilj istraživanja bio je utvrditi socio-kulturne promjene koje su se dogodile emigriranjem iz domovine i imigrantskim življenjem u Hrvatskoj, te utjecaj socio-kulturnih obilježja na odgoj i obrazovanje albanske manjine u Hrvatskoj. Socio-kulturne razlike su se najevidentnije pokazale kroz vjeroispovijest, odnosno razlike između Albanaca katolika i Albanaca muslimana, a odražavaju se u obiteljskoj strukturi, mjestu rađanja djece, prakticiranju vjere, te uključenosti i duljini uključenosti djece pripadnika albanske narodnosti u hrvatski obrazovni sustav. Rad je originalno znanstveno istraživanje identiteta u migraciji i otkrivanje utjecaja odgoja i obrazovanja u imigracijskom ambijentu genealogijskom (re)konstrukcijom i etnografskom metodom. Ovo je prvo empirijsko istraživanje pripadnika albanske narodnosti u Hrvatskoj, te je time doprinos odgoju i obrazovanju manjina u Republici Hrvatskoj i interkulturalnoj pedagogiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija