Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 984294

Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja


Bratković, Silvio
Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1/2; 133-148 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 984294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja
(Curricular context of vocational police education)

Autori
Bratković, Silvio

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12 (2015), 1/2; 133-148

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
strukovno policijsko obrazovanje ; kurikulum ; kvalifikacijski okvir ; kompetencije ; ishodi učenja ; cjeloživotno učenje
(professional police education ; curriculum ; qualification framework ; competences ; learning outcomes ; lifelong learning)

Sažetak
Strukovno policijsko obrazovanje vrlo je složen sustav čiju kompleksnost uopćeno možemo sagledavati sa dva osnovna aspekta – sadržajno i organizacijski. Sadržajno, radi se o razvijanju kompetencija za obavljanje vrlo složenih poslova koji su od velikog značaja za društvo u cjelini (pitanje sigurnosti života i imovine, prevencije i sprječavanja počinjenja kaznenih djela, traženja i kažnjavanja počinitelja istih, zaštite žrtava raznih oblika kriminaliteta, sigurnosti sudionika u prometu, nadzora državne granice i dr.). Organizacijski, sustav policijskog obrazovanja se sastoji od nekoliko razina – temeljnog policijskog obrazovanja za stjecanje temeljnih kompetencija, visokoškolskog policijskog obrazovanja, koje ne spada u strukovno, ali se njime stječu važne rukovoditeljske i visokospecijalizirane kompetencije i cijelog niza različitih oblika strukovnog obrazovanja odraslih – specijalizacije, stručnog osposobljavanja i usavršavanja (potrebnih da bi se stekle kompetencije za vrlo veliki broj radnih mjesta s različitim obrazovnim potrebama). Tri su važna čimbenika koja određuju sveukupnost strukovnog policijskog obrazovanja – kurikulum, kao sveobuhvatnost obrazovnih procesa usmjerenih na razvoj policijskih službenika i stjecanje kompetencija potrebnih za obavljanje njihovih poslova, kvalifkacijski okvir koji, kao temeljni razvojni dokument u obrazovanju svake zemlje, određuje kvalifkacijske razine i kako do njih doći, te razine grupa ishoda učenja u pojedinim obrazovnim razinama i modulima, a sve u svrhu i kao element građenja karijere policijskog službenika, te cjeloživotno učenje kao temeljno načelo cjelokupnosti policijskog obrazovanja. Ovaj rad obrađuje strukovno policijsko obrazovanje s aspekta triju važnih čimbenika i njihovog međusobnog prožimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti

Profili:

Avatar Url Silvio Bratković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bratković, Silvio
Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1/2; 133-148 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Bratković, S. (2015) Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 12 (1/2), 133-148.
@article{article, author = {Bratkovi\'{c}, Silvio}, year = {2015}, pages = {133-148}, keywords = {strukovno policijsko obrazovanje, kurikulum, kvalifikacijski okvir, kompetencije, ishodi u\v{c}enja, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1/2}, issn = {1334-7888}, title = {Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja}, keyword = {strukovno policijsko obrazovanje, kurikulum, kvalifikacijski okvir, kompetencije, ishodi u\v{c}enja, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Bratkovi\'{c}, Silvio}, year = {2015}, pages = {133-148}, keywords = {professional police education, curriculum, qualification framework, competences, learning outcomes, lifelong learning}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1/2}, issn = {1334-7888}, title = {Curricular context of vocational police education}, keyword = {professional police education, curriculum, qualification framework, competences, learning outcomes, lifelong learning} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font