Pregled bibliografske jedinice broj: 984294
Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja
Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1/2; 133-148 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 984294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumski kontekst strukovnog policijskog obrazovanja
(Curricular context of vocational police education)
Autori
Bratković, Silvio
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12
(2015), 1/2;
133-148
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
strukovno policijsko obrazovanje ; kurikulum ; kvalifikacijski okvir ; kompetencije ; ishodi učenja ; cjeloživotno učenje
(professional police education ; curriculum ; qualification framework ; competences ; learning outcomes ; lifelong learning)
Sažetak
Strukovno policijsko obrazovanje vrlo je složen sustav čiju kompleksnost uopćeno možemo sagledavati sa dva osnovna aspekta – sadržajno i organizacijski. Sadržajno, radi se o razvijanju kompetencija za obavljanje vrlo složenih poslova koji su od velikog značaja za društvo u cjelini (pitanje sigurnosti života i imovine, prevencije i sprječavanja počinjenja kaznenih djela, traženja i kažnjavanja počinitelja istih, zaštite žrtava raznih oblika kriminaliteta, sigurnosti sudionika u prometu, nadzora državne granice i dr.). Organizacijski, sustav policijskog obrazovanja se sastoji od nekoliko razina – temeljnog policijskog obrazovanja za stjecanje temeljnih kompetencija, visokoškolskog policijskog obrazovanja, koje ne spada u strukovno, ali se njime stječu važne rukovoditeljske i visokospecijalizirane kompetencije i cijelog niza različitih oblika strukovnog obrazovanja odraslih – specijalizacije, stručnog osposobljavanja i usavršavanja (potrebnih da bi se stekle kompetencije za vrlo veliki broj radnih mjesta s različitim obrazovnim potrebama). Tri su važna čimbenika koja određuju sveukupnost strukovnog policijskog obrazovanja – kurikulum, kao sveobuhvatnost obrazovnih procesa usmjerenih na razvoj policijskih službenika i stjecanje kompetencija potrebnih za obavljanje njihovih poslova, kvalifkacijski okvir koji, kao temeljni razvojni dokument u obrazovanju svake zemlje, određuje kvalifkacijske razine i kako do njih doći, te razine grupa ishoda učenja u pojedinim obrazovnim razinama i modulima, a sve u svrhu i kao element građenja karijere policijskog službenika, te cjeloživotno učenje kao temeljno načelo cjelokupnosti policijskog obrazovanja. Ovaj rad obrađuje strukovno policijsko obrazovanje s aspekta triju važnih čimbenika i njihovog međusobnog prožimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti
Profili:
Silvio Bratković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts