Pregled bibliografske jedinice broj: 984257
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj // Od znanosti do učionice / Tomaš, Suzana ; Blažević, Ines ; Ivana, Restović (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018. str. 7-26 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 984257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s
teškoćama u Republici Hrvatskoj
(Legal framework for the education of children with
disabilities in the Republic of Croatia)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Od znanosti do učionice
/ Tomaš, Suzana ; Blažević, Ines ; Ivana, Restović - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018, 7-26
Skup
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Prema kvalitetnoj školi: Od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija ; intelektualne teškoće ; poremećaj autističnog spektra ; prava ; problemi u ponašanju ; termini
(Inclusion ; Intellectual Disabilities ; Rights ; Behavioral Problems ; Autistic Spectrum Disorders ; Terms)
Sažetak
Nakon obvezujućih međunarodnih dokumenata, navedeni su osnovni dokumenti Republike Hrvatske, u kojima su ostvarene zakonske pretpostavke za provođenje inkluzivnih ideja odgoja i obrazovanja. Od hrvatskih pravnih propisa, koji čine pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama najvažniji su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, posebni zakoni o odgoju i obrazovanju i pravilnici koji razrađuju zakonske odredbe. Ovaj pravni okvir analiziran je prema trenutnim važećim zakonskim propisima i prema zakonima koje je potrebno donijeti i nadopuniti (lege lata i lege ferenda). Analiza je pokazala nedostatke u zakonskim i podzakonskim aktima odgoja i obrazovanja djece s teškoćama. Nesporazumi i nejasnoće počinju upotrebom termina koji u hrvatskom jeziku sadrže slične ili iste pojmove: djeca s posebnim potrebama, djeca s teškoćama, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s problemima u ponašanju. Inkluzija u mnogim znanstvenim i stručnim stajalištima pretpostavlja uključivanje sve djece u redovite sustave odgoja i obrazovanja. Oblici uključivanja djece s teškoćama bez prisustva jednakosti i transparentnog prihvaćanja različitosti su oblici integracije. Analizirani su primjeri upotrebe termina kod vrsta teškoća mladih i djece s problemima u ponašanju, podskupina poremećaja iz autističnog spektra i skupina osoba s intelektualnim teškoćama. Medicinski termini prema novijoj klasifikaciji DSM 5, uspoređeni su sa starom DSM 4 klasifikacijom i stavljene su u kontekst hrvatskih i međunarodnih pravnih okvira. Zaključuje se da je potrebna izrada posebnih ili nadopuna postojećih pravnih akata o ostvarivanju odgoja i obrazovanja djece s teškoćama za život u inkluzivnom okruženju u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti