Pregled bibliografske jedinice broj: 983891
Samoprocjene znanja učitelja o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem s obzirom na godine radnoga iskustva
Samoprocjene znanja učitelja o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem s obzirom na godine radnoga iskustva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 67 (2018), 2; 239-250 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 983891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjene znanja učitelja o učenicima s
deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem s
obzirom na godine radnoga iskustva
(Teachers’ Self-Assessments About Pupils With
Attention Deficit / Hyperactive Disorder
Considering The Number Of Years Of Professional
Experience)
Autori
Radetić-Paić, Mirjana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 67
(2018), 2;
239-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje ; deficit pozornosti ; hiperaktivni poremećaj ; učenici s razvojnim teškoćama ; učitelji
(attention deficit ; hyperactive disorder ; children with difficulties in their knowledge development ; lifelong education ; teacher)
Sažetak
Osnovna obilježja deficita pozornosti / hiperaktivnog poremećaja u pravilu su prepreka dobroj prilagodbi, zahtjevima i očekivanjima vezanim uz učenje, ali i ponašanje učenika. Cilj je ovog istraživanja steći uvid u procjene vlastitih znanja učitelja (N=212) o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem te utvrditi specifične razlike u samoprocjenama s obzirom na godine radnoga iskustva (sa svrhom uvida u znanja učitelja i prepoznavanja nedostataka). U istraživanju je korišten instrument izrađen za potrebe ovoga istraživanja, a prethodno je provedeno pilot-istraživanje na manjem uzorku ispitanika. Validacija je instrumenta izvršena faktorskom analizom. U obradi podataka, uz izračunavanje osnovnih statističkih vrijednosti, korištene su diskriminacijska analiza i univarijatna analiza varijance. Rezultati pokazuju, uzimajući u obzir latentne i manifestne dimenzije razlika, da učitelji s manje od dvadeset godina radnog iskustva u većoj mjeri točno procjenjuju pojedine pojmove i znanja o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem. Navedeno upućuje na potrebu kontinuiranoga cjeloživotnog usavršavanja učitelja u redovnim školama kada je riječ o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts