Pregled bibliografske jedinice broj: 983788
Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha
Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 1; 69-82 doi:10.31299/hrri.54.1.6 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 983788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha
(Attitudes of preschool educators and primary school teachers towards the inclusion of children and students with hearing impairments in regular educational institutions)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Šokić, Marina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 54
(2018), 1;
69-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
oštećenja sluha ; učitelj u osnovnoj školi ; odgajatelj u vrtiću ; posebne odgojno-obrazovne potrebe ; inkluzija
(hearing impairment ; primary school teacher ; preschool teacher ; special educational needs ; inclusion)
Sažetak
Učiteljeva spremnost prihvaćanja učenika s teškoćama ključna je za uspješno edukacijsko uključivanje u redovan obrazovni sustav. Prethodnim istraživanjima utvrđeno je da su odgajatelji u vrtićima i osnovnim školama bolje involvirani u proces uključivanja kada izražavaju povoljnije stavove prema djeci s teškoćama. Ciljevi rada utvrdili su (1) stavove odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece i učenika s oštećenjem sluha, (2) povezanost između stavova i dobi, duljine stručnog staža i samoprocijenjene kompetentnosti za rad s učenicima s oštećenjem sluha (3) razlike u stavovima u odnosu na poznavanje zakonske regulative, radno mjesto (odgajatelj/učitelj) i izjave učitelja o slušanju kolegija o inkluzivnom odgoju i obrazovanja tijekom studija. Sudjelovala su 203 ispitanika iz Rijeke od kojih su 102 (50.2%) odgajatelji u vrtiću, dok je 101 (49.8%) učitelj u osnovnoj školi. Upitnikom su mjereni stavovi odgajatelja i učitelja prema uključivanju djece i učenika s oštećenjem sluha. Faktorskom analizom utvrđena je konstruktna valjanost i pouzdanost četiri dimenzije dizajnirane skale stavova prema uključivanju djece i učenika oštećenoga sluha, dok su hipoteze testirane deskriptivnom, korelacijskom i diferencijalnom neparametrijskom statistikom. Odgajatelji i učitelji uglavnom iskazuju povoljne stavove prema socijalizacijskoj dobrobiti uključivanja djece i učenika s oštećenjem sluha, značaju podrške edukacijskog rehabilitatora i stručne službe za njihovo uspješno uključivanje i ne podržavaju posebne oblike školovanja za ovu djecu i učenike. Dob, duljina stručnog staža i upoznatost s legislativom nisu relevantni, a izjava da su imali kolegij o djeci/učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u studijskom programu relevantna je za stavove sudionika istraživanja. Odgajatelji iskazuju povoljnije stavove od učitelja. Nalazi jasno ukazuju na potrebu opsežnijeg osposobljavanja učitelja i odgajatelja tijekom inicijalnog obrazovanja za rad s djecom i učenicima s oštećenjem sluha, kao i potrebu učitelja za stručnom podrškom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr doi.org hrcak.srce.hrCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus