Pregled bibliografske jedinice broj: 983741
Ekološki projekti u dječjem vrtiću
Ekološki projekti u dječjem vrtiću, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 983741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološki projekti u dječjem vrtiću
(Ecological Projects in Kindergarten)
Autori
Jelaš, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2016
Stranica
58
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
projekt, ekološki projekt, ekološka svijest
(project, ecological project, environmental awareness)
Sažetak
U ovom diplomskom radu Ivana Jelaš iznijela je kratak pregled povijesne koncepcije projekta, opisala je sam pojam projekta i etape te razvijanje ekološke svijesti kod djece. U istraživačkome dijelu provela je anketu s odgojiteljicama te projekt s predškolskom djecom u dječjem vrtiću. Rezultate ankete prikazala je statističkom analizom, dok je projekt opisala pomoću deskriptivne metode. Dobiveni rezultati pokazali su kako je na provođenje ekoloških projekata plan i program potaknuo 63% odgojiteljica. Njih 68% smatra kako ih je potaknuo osobni interes, a također 68% smatra interes djece kao poticaj. Literaturu i Internet kao pripremu u provedbi projekta navodi 90% odgojiteljica, a pomoć kolegice u grupi navodi 81% odgojiteljica. Suradnju s roditeljima navodi 68, 18%, a suradnju s lokalnom zajednicom 36% odgojiteljica. Projekte u vrtićima uglavnom provode sa starijom dobnom skupinom djece. Također bi se željele educirati o projektima razvijanja ekološke svijesti kod djece i stručnim usavršavanjem. 90% odgojiteljica smatra kako ekološki projekti povoljno utječu na razvoj ekološke svijesti kod djece, a 85% smatra kako su oni vrlo korisni, poučni i zanimljivi. 62% odgojiteljica smatra kako djeca puno nauče o važnosti očuvanja Zemlje i na koje načine mogu sami sudjelovati u tome. 70% odgojiteljica smatra kako je važno stvoriti naviku očuvanja okoliša od najranije dobi. 47% smatra kako ekološki projekti potiču dječju radoznalost za istraživanje okoline, potiču razvoj govora, pamćenje i maštu. Istraživanjem je nastojala saznati koliko često odgojitelji provode projekte u svome radu te koliko su projekti tematski vezani za razvijanje ekološke svijesti kod djece. Također, istraživala je najčešće provođene ekološke teme te koliko znaju o ekologiji. Pomoću projekta, nastojala je osvijestiti djecu o važnosti ekološke svijesti te ih kroz neposredno iskustvo putem aktivnosti upoznati s ekologijom. Ovim istraživanjem pokazala je kako sve odgojiteljice u svome radu provode projekte, upoznate su s ovom temom te su je i tijekom svoga rada i prakticirale. Isto tako, nastojala je i kod djece potaknuti zanimanje za ekologiju te im prikazati važnost ekološke svijesti za život i zdravlje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek