Pregled bibliografske jedinice broj: 983451
Prostorna organizacija osnovnog školstva Sisačko-moslavačke županije u kontekstu suvremenih demografskih kretanja
Prostorna organizacija osnovnog školstva Sisačko-moslavačke županije u kontekstu suvremenih demografskih kretanja // Zbornik radova 17. Dani Mate Demarina "Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije" / Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko (ur.).
Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 191-201 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 983451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostorna organizacija osnovnog školstva Sisačko-moslavačke županije u kontekstu suvremenih demografskih kretanja
(Spatial organization of primary education in Sisak and Moslavina County in the context of contemporary demographic changes)
Autori
Braičić, Zdenko ; Netoušek, Dino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 17. Dani Mate Demarina "Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije"
/ Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko - Petrinja : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 191-201
ISBN
978-953-8115-53-0
Skup
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2018. - 08.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osnovne škole ; razredni odjeli ; Sisačko-moslavačka županija ; učenici ; učitelji
(primary schools ; classes ; Sisak and Moslavina County ; pupils ; teachers)
Sažetak
U radu se ispituje u kojoj se mjeri novije demografske promjene reflektiraju na prostornu organizaciju redovnog osnovnog školstva Sisačko-moslavačke županije. U tu su svrhu najprije istraženi demografski procesi koji imaju za posljedicu ukupnu depopulaciju i smanjenje broja djece u osnovnoškolskom kontingentu (migracije, prirodno kretanje stanovništva), da bi se analiza potom usmjerila na prostorne promjene u osnovnom školstvu koje nastaju uslijed tih procesa (promjene broja učenika, škola, razrednih odjela i učitelja). Analiza se provodi na razini općina i gradova te dviju većih prostornih cjelina Sisačko- moslavačke županije – Sisačke Posavine s Moslavinom i Banovine, dok je vremenski okvir istraživanja razdoblje 2001.-2015. Smanjenje broja školskih obveznika zasad je izraženije od dinamike ukidanja razrednih odjela, područnih škola ili statusa matičnih škola, dok je broj učitelja čak i povećan. Značajne razlike u naseljenosti i stupnju društveno-gospodarske razvijenosti pojedinih dijelova Sisačko- moslavačke županije očituju se i u razlikama u prostornoj organizaciji školstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija