Pregled bibliografske jedinice broj: 983298
Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime
Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime // Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 32-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 983298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime
(Interpersonal Teacher Skills as a Component of Positive School Climate)
Autori
Krajinović, Nikolina, Petani, Rozana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
/ - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2017, 32-33
ISBN
978-953331-170-8
Skup
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
empatija, interpersonalne vještine, kontrola, motiviranje, podrška, suradnja s roditeljima, školska klima
(empathy, interpersonal skills, control, motivating students, support, cooperation with parents, school climate)
Sažetak
Školska klima definira se kao relativno trajan, multidimenzionalan fenomen koji karakterizira članove određene organizacije, odnosno predstavlja skup karakteristika po kojima se škole međusobno razlikuju. Školska klima odražava kvalitetu interakcije koja se odvija tijekom odgojno-obrazovnog procesa, a jedan od najvažnijih čimbenika pozitivne školske klime su interpersonalne vještine nastavnika. Pozitivna školska klima, također utječe na poticanje inovativnosti i kreativnosti kod učenika. Stoga je cilj ovog rada bio utvrditi učestalost pojavnosti nekih interpersonalnih vještina nastavnika, kao što su podrška učenicima, kontrola, empatija, motiviranje učenika te suradnja s roditeljima, koje doprinose izgradnji i održavanju pozitivne školske klime te razlike u pojavnosti s obzirom na spol, dob i radni staž u struci nastavnika. U radu je korištena metoda anketiranja na uzorku od 100 nastavnika predmetne nastave iz osam osnovnih škola u gradu Zadru. Rezultati istraživanja pokazali su da nastavnici u prosjeku koriste umjerenu i visoku podršku učenicima, kontrolu, empatiju prema učenicima, motiviranje učenika te suradnju s roditeljima. Rezultati su, također pokazali kako muški ispitanici više koriste kontrolu na nastavi nego ženske ispitanice, dok one koriste veću suradnju s roditeljima nego muški ispitanici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija