Pregled bibliografske jedinice broj: 983218
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima // Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije / Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M (ur.).
Zagreb : Petrinja: Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, 2018. str. 57-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 983218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima
(Educational Competence in the Inclusion of Children with Autism Spectrum Disorder in Early and Pre-school Education Institution)
Autori
Sunko, Esmeralda ; Rogulj, Edita ; Živković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije
/ Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M - Zagreb : Petrinja : Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, 2018, 57-57
ISBN
978-953-8115-37-0
Skup
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2018. - 08.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s poremećajem iz autističnog spektra ; informacijsko komunikacijska tehnologija ; kompetencija odgajatelja ; odgojno-obrazovna inkluzija.
(children with autistic spectrum disorder ; information communication technology ; competence of the educator ; Educational and Teaching Inclusion)
Sažetak
Rad je usmjeren analizi procjene kompetencija odgajatelja o uvjetima inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Na temelju dosadašnjih teorijskih znanja i iskustava odgajatelja, procjenjuju se sposobnosti i ograničenja djece s poremećajem iz spektra autizma, samoprocjena kompetencija odgajatelja za njihov odgoj i obrazovanje i procjena ostalih uvjeta za inkluziju djece s poremećajem iz spektra autizma. Analizirani su rezultati istraživanja dobiveni upitnikom na uzorku od 68 odgajatelja iz 6 splitskih dječjih vrtića. Utvrđena je niska samoprocjena odgajatelja o njihovoj kompetenciji u kojoj su oni aktivni sudionici inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma. Otežavajućim faktorima za provedbu inkluzivnog odgoja djece s poremećajem iz spektra autizma procijenili su: nedosljedno osiguranje pomoćnika u vrtiću, nedostatak stručnjaka kompetentnih za odgoj i nedovoljnu suradnja s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma. Analiza upućuje na nedostatak sustavne edukacije odgajatelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu. Autorice izlučuju važnost znanja i vještina odgajatelja u području informacijsko komunikacijske tehnologije, a posebno augmentativne i alternativne komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Napomena
Rad je prihvaćen za objavu u specijalnom izdanju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu