Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 983218

Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima


Sunko, Esmeralda; Rogulj, Edita; Živković, Ana
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima // Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije / Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M (ur.).
Zagreb : Petrinja: Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, 2018. str. 57-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 983218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima
(Educational Competence in the Inclusion of Children with Autism Spectrum Disorder in Early and Pre-school Education Institution)

Autori
Sunko, Esmeralda ; Rogulj, Edita ; Živković, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije / Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M - Zagreb : Petrinja : Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, 2018, 57-57

ISBN
978-953-8115-37-0

Skup
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije

Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2018. - 08.06.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca s poremećajem iz autističnog spektra ; informacijsko komunikacijska tehnologija ; kompetencija odgajatelja ; odgojno-obrazovna inkluzija.
(children with autistic spectrum disorder ; information communication technology ; competence of the educator ; Educational and Teaching Inclusion)

Sažetak
Rad je usmjeren analizi procjene kompetencija odgajatelja o uvjetima inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Na temelju dosadašnjih teorijskih znanja i iskustava odgajatelja, procjenjuju se sposobnosti i ograničenja djece s poremećajem iz spektra autizma, samoprocjena kompetencija odgajatelja za njihov odgoj i obrazovanje i procjena ostalih uvjeta za inkluziju djece s poremećajem iz spektra autizma. Analizirani su rezultati istraživanja dobiveni upitnikom na uzorku od 68 odgajatelja iz 6 splitskih dječjih vrtića. Utvrđena je niska samoprocjena odgajatelja o njihovoj kompetenciji u kojoj su oni aktivni sudionici inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma. Otežavajućim faktorima za provedbu inkluzivnog odgoja djece s poremećajem iz spektra autizma procijenili su: nedosljedno osiguranje pomoćnika u vrtiću, nedostatak stručnjaka kompetentnih za odgoj i nedovoljnu suradnja s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma. Analiza upućuje na nedostatak sustavne edukacije odgajatelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu. Autorice izlučuju važnost znanja i vještina odgajatelja u području informacijsko komunikacijske tehnologije, a posebno augmentativne i alternativne komunikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Napomena
Rad je prihvaćen za objavu u specijalnom izdanju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Esmeralda Sunko (autor)

Avatar Url Edita Rogulj (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sunko, Esmeralda; Rogulj, Edita; Živković, Ana
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima // Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije / Prskalo, I ; Braičić, Z ; Badrić, M (ur.).
Zagreb : Petrinja: Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, 2018. str. 57-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Sunko, E., Rogulj, E. & Živković, A. (2018) Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima. U: Prskalo, I., Braičić, Z. & Badrić, M. (ur.)Knjiga sažetaka, 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje budućnost civilizacije.
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda and Rogulj, Edita and \v{Z}ivkovi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {57-57}, keywords = {djeca s poreme\'{c}ajem iz autisti\v{c}nog spektra, informacijsko komunikacijska tehnologija, kompetencija odgajatelja, odgojno-obrazovna inkluzija.}, isbn = {978-953-8115-37-0}, title = {Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poreme\'{c}ajem iz spektra autizma u dje\v{c}jim vrti\'{c}ima}, keyword = {djeca s poreme\'{c}ajem iz autisti\v{c}nog spektra, informacijsko komunikacijska tehnologija, kompetencija odgajatelja, odgojno-obrazovna inkluzija.}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Zagrebu, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Petrinja, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda and Rogulj, Edita and \v{Z}ivkovi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {57-57}, keywords = {children with autistic spectrum disorder, information communication technology, competence of the educator, Educational and Teaching Inclusion}, isbn = {978-953-8115-37-0}, title = {Educational Competence in the Inclusion of Children with Autism Spectrum Disorder in Early and Pre-school Education Institution}, keyword = {children with autistic spectrum disorder, information communication technology, competence of the educator, Educational and Teaching Inclusion}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Zagrebu, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Petrinja, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font