Pregled bibliografske jedinice broj: 983216
Djeca mlađe školske dobi u prometu
Djeca mlađe školske dobi u prometu, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 983216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca mlađe školske dobi u prometu
(Younger school children in traffic)
Autori
Vrdoljak, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
36
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
učenici mlađe školske dobi, promet, prometna kultura
(students, traffic, traffic culture)
Sažetak
Prometna kultura je dio opće kulture, koja se odnosi na sudionike u prometu. Vrijednost takvoga odgojno-obrazovnoga rada jest u sprječavanju i smanjenju broja nesreća u kojima stradavaju djeca i odrasli. Istraživanja o načinu putovanja u školu i sigurnosti djece u prometu jako su važna i njihovi rezultati daju važne informacije za školu, roditelje i na kraju samu djecu. U okviru ovoga rada, u ožujku 2018. godine, proveden je upitnik s učenicima od prvoga do četvrtoga razreda u jednoj osnovnoj školi u blizini Županje. Za potrebe anketiranja sastavljen je upitnik s deset pitanja. Na pitanja se odgovaralo zaokruživanjem ili nadopunjavanjem i objašnjavanjem odgovora. Cilj je istraživanja ispitati način putovanja učenika od kuće do škole ovisno o vremenu i dobi učenika te položaj učenika u prometu. Rezultati istraživanja pokazali su kako više od pola ispitanika ima više od deset minuta hodom od kuće do škole. Rezultati pokazuju kako više od pola ispitanika svakodnevno prelazi preko jedne, dvije ili tri prometnice na putu do škole. Više od trećine učenika prelazi svaki dan prometnicu sa svjetlosnom signalizacijom, tj. semaforom. Učenici u većini dolaze pješice u školu, a iza toga slijedi dolazak automobilom. Kako je bilo i za pretpostaviti kada je hladno vrijeme, kiša ili poledica učenike dovoze najčešće roditelji automobilom u školu. Kada je sunčano vrijeme najčešći dolazak u školu je pješice. Od opreme za bicikl, bilo to u slobodno vrijeme ili odlazak u školu biciklom, većina ne nosi ništa. Velik broj ispitanika ne želi promijeniti način putovanja u školu, a učenici su najsretniji kada idu pješice i s prijateljima u školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)