Pregled bibliografske jedinice broj: 983209
Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi
Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakkultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 983209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi
(Oral-hygienic habits of younger school children)
Autori
Opačak, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakkultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2017
Stranica
39
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
oralna higijena, zubi, karijes, stomatolog, prehrana
(oral hygiene, teeth, caries, dentist, diet)
Sažetak
Cilj ovoga diplomskoga rada Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi bio je ispitati razinu svijesti učenika od prvoga do četvrtoga razreda, o važnosti provođenja oralne higijene te provjeriti u kolikoj mjeri ju oni provode. U teorijskom dijelu upoznat ćemo se s građom i ulogom usne šupljine, postupcima pravilne oralne higijene, nastankom i širenjem karijesa, stomatološkim pregledom te utjecajem prehrane na zube. Čovjek tijekom života promijeni dvije garniture zuba. Mliječna denticija sastoji se od 20 zuba dok se trajna denticija sastoji od 28 ili 32 zuba. Uslijed nepotpune oralne higijene ili nepravilnog provođenja oralne higijene, zube mogu zahvatiti različite bolesti. Među najraširenijom bolesti zuba je karijes. Veliki učinak na nastanak karijesa ima šećer. Zato je slatkiše najbolje uzimati uz glavni obrok. Osim toga, za zdravlje zuba važni su i redoviti stomatološki pregledi. Djeca bi stomatologu trebala odlaziti 3-4 puta godišnje, a odrastao čovjek trebao bi bar dvaput godišnje. Zube je potrebno prati iza svakog obroka u trajanju od 3 minute. U nemogućnosti, zube je obvezno oprati ujutro, poslije doručka, i navečer, poslije večere. U empirijskom dijelu rada izloženi su rezultati provedenog istraživanja u Osnovnoj školi "Bogoslav Šulek" u Slavonskome Brodu i Područnoj školi Vranovci. Istraživanje je provedeno na uzorku od 106 učenika u obliku upitnika koji se sastojao od 16 pitanja. Rezultati ankete pokazali su kako učenici imaju visoko razvijenu svijest o važnosti provođenja oralne higijene te da su određene oralno-higijenske navike kod učenika vrlo dobro razvijene dok bi neke trebalo još poboljšati. Rezultati su također pokazali i kako veliku ulogu u provođenju oralno-higijenskih postupaka učenika imaju roditelji. Stoga smatram kako je s učenicima potrebno provoditi i radionice i dodatne edukacije kako bi se njihove oralno-higijenske navike poboljšale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)