Pregled bibliografske jedinice broj: 983030
Postmodernističko čitanje Gardaševa romana Čovjek s crvenim štapom
Postmodernističko čitanje Gardaševa romana Čovjek s crvenim štapom // U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji / Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 167-175
CROSBI ID: 983030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postmodernističko čitanje Gardaševa romana Čovjek s crvenim štapom
(Postmodernist reading of Anto Gardas' novel The Man with the Red Cane)
Autori
Živković Zebec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji
Urednik/ci
Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2018
Raspon stranica
167-175
ISBN
978-953-6965-72-4
Ključne riječi
Anto Gardaš, Čovjek s crvenim štapom, postmodernizam u književnosti za djecu i mlade, kontekst hrvatske dječje književnosti
(Anto Gardaš, The Man with the Red Cane, Postmodernism in Children's and Youth Literature, Context of Croatian Children's Literature)
Sažetak
Romaneskno se stvaralaštvo Ante Gardaša proteže na više od trideset godina, od prvog objavljenog romana za djecu Tajna zelene pećine 1979. do Čovjeka s crvenim štapom iz 2004. Kroz navedeno se razdoblje uočavaju promjene u autorovoj poetici koje su potaknute promjenama na književnoj razini pod utjecajem promjena u dječjoj i nedječjoj književnosti, ali i u izvanknjiževnoj stvarnosti, kao i zadržavanje poetičkih obilježja koje karakteriziraju autorovu poetiku. Roman Čovjek s crvenim štapom (2004.) posljednji je autorov objavljeni roman koji pripada korpusu književnosti za djecu i mlade i u književnoj je kritici ostao uglavnom nezapažen. U romanu se uočavaju postmoderni književni postupci na planu izraza i na planu sadržaja, a analiza romana pokazat će kako oni utječu na iščitavanje značenja djela, ali i na gledanje na autorovu poetiku i njegovo mjesto u kontekstu hrvatske dječje književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vedrana Živković
(autor)