Pregled bibliografske jedinice broj: 982877
Oblikovanje socijalnog identiteta djece s ponašajnim teškoćama u dječjem vrtiću
Oblikovanje socijalnog identiteta djece s ponašajnim teškoćama u dječjem vrtiću // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, znanstveno- strućni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 9-9 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 982877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje socijalnog identiteta djece s ponašajnim teškoćama u dječjem vrtiću
(Shaping the social identity of children with behavioral difficulties in kindergarten)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, znanstveno- strućni skup s međunarodnim sudjelovanjem
/ - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2017, 9-9
Skup
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, znanstveno stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.09.2017. - 23.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulumi ; autonomija ; socijalna dobrobit ; Waldorf pedagogija ; igračke
(curricula ; autonomy ; social welfare ; Waldorf pedagogy ; toys)
Sažetak
Klasične igračke i igre sve više ustupaju svoje mjesto plastičnim i elektronskim igrama koje ubrzavaju razvoj kognitivnih funkcija, ali i značajno usporavaju razvoj emocionalnih funkcija i nekih aspekta socijalnih odnosa. Promatranjem i praćenjem dječje igre u Waldorf vrtiću analizirani su nastali procesi za vrijeme izrade ručno rađenih igračaka, a koje se koriste u segmentu Waldorf pedagogije. Tijekom godine dana, koliko je trajalo ovo akcijsko istraživanje, svakodnevno su se pratile karakteristike razvoja socijalnih odnosa i identiteta u grupi djece u kojima su i dvoje djece s ponašajnim i emocionalnim teškoćama. U aktivnostima izrade igračaka i igre s njima, posebno su se izdvojile kategorije etičnosti, solidarnosti i tolerancije djece u komunikaciji s drugom djecom. Ove kompetencije odnosile su se na uspješno interpersonalno, socijalno funkcioniranje, bez gubljenja osobnih identiteta. Ovo istraživanje pokazuje da su se procesom ručne izrade igračaka i igrom s njima, povećavalo samopouzdanje, motorička spretnost, imaginacija i obogatili jezični pojmovi. Posebno su značajni rezultati igranja s nestrukturiranim ili malo strukturiranim igračkama. Mogućnost osobnog dječjeg stvaralaštva u izradi igračaka i transformacija igračaka kroz igru, utjecale su na promjene ponašanja djece s ponašajnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Esmeralda Sunko
(autor)