Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 982874

Suvremeni modeli arhitektonske naobrazbe: izvori, stanje, izazovi budućnosti


Bačić, Dubravko
Suvremeni modeli arhitektonske naobrazbe: izvori, stanje, izazovi budućnosti, 2018., doktorska disertacija, Arhitektonski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 982874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremeni modeli arhitektonske naobrazbe: izvori, stanje, izazovi budućnosti
(Contemporary Models of Architectural Education: Sources, present state, future challenges)

Autori
Bačić, Dubravko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Arhitektonski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.12

Godina
2018

Stranica
328

Mentor
Baletić, Bojan

Ključne riječi
akademija, renesansna ; akademija, umjetnička ; školovanje, akademijsko ; Bauhaus ; proces, Bolonjski ; École polytechnique ; École des Beaux-Arts ; fakulteti, arhitektonski ; kurikulum, arhitektonski ; majstor-graditelj ; naukovanje ; obrazovanje, arhitektonsko ; studio nastava ; školovanje, obrtničko ; školovanje, politehničko
(Renaissance academy ; art academy ; Beaux-Arts education ; Bauhaus ; Bologna Process ; , École Polytechnique ; École des Beaux-Arts ; architectural schools ; architectural curricula ; master-builder ; apprenticeship ; architectural education ; design studio teaching ; artisan education ; polytechnical education)

Sažetak
Tema ovog doktorskog rada su modeli arhitektonske visokoškolske naobrazbe u europskom akademskom i stručnom kontekstu, njihova evolucija, analiza trenutnog stanja i tendencije budućeg razvoja. Cilj istraživanja bio je sustavno elaborirati i kritički analizirati razvitak institucionalnih modela arhitektonske naobrazbe, te utvrditi one koncepcijske i organizacijske čimbenike koji su presudno utjecali na njihov razvoj, a posredno i na razvoj arhitektonske teorije i prakse općenito. Istraživanje je pokazalo da se suvremeni sustav visokoškolskog arhitektonskog obrazovanja u Europi temelji na sinkretičnim provedbeno-organizacijskim modelima, izraslima iz donekle srodnih ali i bitno različitih europskih izvora i tradicija (paleoobrtničko, potom zanatsko obrazovanje, cehovi, renesansne akademije, pariške École des Beaux-Arts i École Polytechnique, tehnička sveučilišta i fakulteti, likovne akademije, Bauhaus). U radu je potvrđena polazna hipoteza o obrazovnom sustavu razvijenom na vlastitim, arhitektonskoj disciplini inherentnim obrazovnim modelima koji kontinuirano evoluiraju i postupno transformiraju, ali ustrajno perzistiraju u višestoljetnim ciklusima, često neovisno i o njihovom epistemološkom sadržaju. Te modele moguće je prepoznati i definirati s obzirom na nekoliko klasifikacijskih kriterija: 1) dominantni sadržajno-pedagoški profil (umjetnički, inženjerski, znanstveni, humanistički), 2) provedbeno-organizacijski i administrativni profil (bolonjski model, integrirani model) ; 3) akademsko-profesionalna orijentacija (sveučilišni / akademski, stručni / mješoviti, profesionalizirani) ; 4) nacionalni krugovi (francuski, germanski, britanski, skandinavski, mediteranski). Svi suvremeni modeli dinamični su amalgami koji se baziraju na globalno dostupnom korpusu kodificiranog arhitektonskog znanja, te stjecanju kreativnih vještina i primjenjivog stručnog znanja. Njihova unutrašnja logika i robusnost bitan je element budućnosti institucionalnog arhitektonskog obrazovanja. S obzirom da područje istraživanja u kronološkom smislu obuhvaća i aktualne koordinirane reforme sustava arhitektonske naobrazbe (Bolonjski proces), u radu su zaključno formulirane i načelne pretpostavke o mogućim i/ili očekivanim smjerovima budućeg profiliranja visokoškolskog arhitektonskog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Bojan Baletić (mentor)

Avatar Url Dubravko Bačić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bačić, Dubravko
Suvremeni modeli arhitektonske naobrazbe: izvori, stanje, izazovi budućnosti, 2018., doktorska disertacija, Arhitektonski fakultet, Zagreb
Bačić, D. (2018) 'Suvremeni modeli arhitektonske naobrazbe: izvori, stanje, izazovi budućnosti', doktorska disertacija, Arhitektonski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ba\v{c}i\'{c}, Dubravko}, year = {2018}, pages = {328}, keywords = {akademija, renesansna, akademija, umjetni\v{c}ka, \v{s}kolovanje, akademijsko, Bauhaus, proces, Bolonjski, \'{E}cole polytechnique, \'{E}cole des Beaux-Arts, fakulteti, arhitektonski, kurikulum, arhitektonski, majstor-graditelj, naukovanje, obrazovanje, arhitektonsko, studio nastava, \v{s}kolovanje, obrtni\v{c}ko, \v{s}kolovanje, politehni\v{c}ko}, title = {Suvremeni modeli arhitektonske naobrazbe: izvori, stanje, izazovi budu\'{c}nosti}, keyword = {akademija, renesansna, akademija, umjetni\v{c}ka, \v{s}kolovanje, akademijsko, Bauhaus, proces, Bolonjski, \'{E}cole polytechnique, \'{E}cole des Beaux-Arts, fakulteti, arhitektonski, kurikulum, arhitektonski, majstor-graditelj, naukovanje, obrazovanje, arhitektonsko, studio nastava, \v{s}kolovanje, obrtni\v{c}ko, \v{s}kolovanje, politehni\v{c}ko}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ba\v{c}i\'{c}, Dubravko}, year = {2018}, pages = {328}, keywords = {Renaissance academy, art academy, Beaux-Arts education, Bauhaus, Bologna Process, , \'{E}cole Polytechnique, \'{E}cole des Beaux-Arts, architectural schools, architectural curricula, master-builder, apprenticeship, architectural education, design studio teaching, artisan education, polytechnical education}, title = {Contemporary Models of Architectural Education: Sources, present state, future challenges}, keyword = {Renaissance academy, art academy, Beaux-Arts education, Bauhaus, Bologna Process, , \'{E}cole Polytechnique, \'{E}cole des Beaux-Arts, architectural schools, architectural curricula, master-builder, apprenticeship, architectural education, design studio teaching, artisan education, polytechnical education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font