Pregled bibliografske jedinice broj: 982758
Analiza zastupljenosti korištenja informacijskih sustava za upravljanje informacijama i znanjem u malim turističkim agencijama
Analiza zastupljenosti korištenja informacijskih sustava za upravljanje informacijama i znanjem u malim turističkim agencijama, 2018., diplomski rad, diplomski, Veleučilište VERN', Zagreb
CROSBI ID: 982758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza zastupljenosti korištenja informacijskih sustava za upravljanje informacijama i znanjem u malim turističkim agencijama
(Analysis of the use of information systems for management of information and knowledge in small tourist agencies)
Autori
Nižetić, Dean
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište VERN'
Mjesto
Zagreb
Datum
29.11
Godina
2018
Stranica
79
Mentor
Barišić, Anton Florijan
Ključne riječi
sustavi za upravljanje znanjem, upravljanje znanjem, podaci, informacije, znanje, male turističke agencije
(knowledge management systems, knowledge management, data, information, knowledge, small travel agencies)
Sažetak
Rad istražuje stupanj usvajanja informacijske tehnologije za upravljanje znanjem u turizmu u agencijama sa manje od 10 zaposlenih. Želi se utvrditi koriste li agencije sustave raspoložive na tržištu, koja je motivacija za njihovo uvođenje te jesu li oni za njih adekvatni, te potom donijeti i konkretne preporuke za implementaciju idealnog sustava. Podaci o raspoloživim sustavima prikupljeni su istraživanjem za stolom, dok su podaci o agencijama i njihovim potrebama prikupljeni korištenjem online upitnika. Upitnik je popunilo 68 agencija, a njih 56 su bile male turističke agencije sa manje od 10 zaposlenih. Analizom je potvrđena adekvatnost postojećih sustava, a kao prepreka korištenju sustava u identificirani su cijena i složenost sustava, te zbog toga agencije često (njih 48%) koriste tek alate uredskog paketa (Word, Excel, …). Motivacija za uvođenje sustava je povezivanje sa drugim sustavima (27%) te kontrola i izbjegavanje grešaka (25%) Na osnovu provedene analiza potreba malih turističkih agencija kreirana je okvirna specifikacija idealnog sustava koji bi udovoljio zahtjevima malih turističkih agencija. Sustav bi se temeljio na postojećem rješenja otvorenog koda sa već uključenom CRM/ERP funkcionalnošću, dok bi se dorade odnosile na specifičnosti koje proizlaze iz turističkog poslovanja malih agencija. Trenutačno stanje ponude agencijskih programa na tržištu je takvo da dozvoljava pojavljivanje novog ponuđača koji bi svoju poziciju temeljio na opisanom rješenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti