Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 982580

Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju


Tomaš, Suzana
Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju, 2018. (ostalo).


CROSBI ID: 982580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju
(Digital technologies as support for monitoring and evaluation)

Autori
Tomaš, Suzana

Izvornik
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2018

Ključne riječi
digitalne tehnologije, vrednovanje, praćenje
(digital technology, evaluation, monitoring)

Sažetak
Priručnik „Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju“ izrađen je za potrebe realizacije istoimene radionice koja se održava tijekom 2017./2018. školske godine u sklopu projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)“. U tradicionalnim je školama sumativno vrednovanje znanja učestalije nego formativno. Mogući su razlozi tomu nedostatak vremena učitelja, nedovoljna educiranost, ali i težnja odgojno-obrazovnih ustanova na rezultatima učenja, a ne na procesu učenja. Praćenje i vrednovanje u digitalnom okruženju temelji se na učestaloj povratnoj informaciji koja je najčešće automatizirana pa je izravno ne pruža učitelj. Time je učiteljima omogućen fleksibilniji proces praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća uz znatno manji utrošak vremena, novca i energije. Digitalna tehnologija podupire razvoj formativnoga vrednovanja i raznolikoga načina prikupljanja podataka o učeničkim postignućima. Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća digitalnim alatima i obrascima obogaćuje nastavni proces čineći ga suvremenijim i atraktivnijim. Osim toga, digitalizacija procesa praćenja i vrednovanja omogućuje stalnu dostupnost instrumenta za vrednovanje, neograničeni pristup rješavanju oblikovanih pitanja i zadataka za provjeru znanja, simulaciju, kolaboraciju, učenje kroz igru i samouvid u rezultate učenja. Među jednostavnim su alatima za takvo praćenje i vrednovanje učenika Testmoz, Kahoot, Hot Potatoes, Bubbl.us te alati integrirani u sustavu za eučenje Moodleu – anketa, test, igra. Navedeni alati omogućuju oblikovanje testova i zadataka za provjeru znanja različitim vrstama pitanja. Njihova primjena izaziva pozitivne reakcije učenika, uklanja strah od ispitivanja i testiranja znanja, pobuđuje natjecateljski duh, razvija samopraćenje, samovrednovanje i samoupravljanje učenjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
„e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)“



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Suzana Tomaš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.e-skole.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Tomaš, Suzana
Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju, 2018. (ostalo).
Tomaš, S. (2018) Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju. Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Toma\v{s}, Suzana}, year = {2018}, keywords = {digitalne tehnologije, vrednovanje, pra\'{c}enje}, title = {Digitalne tehnologije kao potpora pra\'{c}enju i vrednovanju}, keyword = {digitalne tehnologije, vrednovanje, pra\'{c}enje} }
@unknown{unknown, author = {Toma\v{s}, Suzana}, year = {2018}, keywords = {digital technology, evaluation, monitoring}, title = {Digital technologies as support for monitoring and evaluation}, keyword = {digital technology, evaluation, monitoring} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font