Pregled bibliografske jedinice broj: 982562
Prediktori socijalno-poduzetničke namjere studenata poduzetničkih i psihosocijalnih studija
Prediktori socijalno-poduzetničke namjere studenata poduzetničkih i psihosocijalnih studija, 2017., doktorska disertacija, Pravni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 982562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prediktori socijalno-poduzetničke namjere studenata poduzetničkih i psihosocijalnih studija
(Antecedens of Social Entrepreneurial Intention of Students of Entrepreneurial and Psychosocial Studies)
Autori
Kolega, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Pravni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.04
Godina
2017
Stranica
191
Mentor
Ajduković, Marina
Ključne riječi
socijalno poduzetništvo, socijalno poduzetnička namjera, poželjnost socijalnog poduzetništva, ostvarivost socijalnog poduzetništva, prosocijalna osobnost
(social entrepreneurship, social entrepreneurial intention, perceived social venture desirability, perceived social venture feasibility, prosocial personality)
Sažetak
Cilj ove doktorske disertacije je doprinijeti boljem razumijevanju stvaranja socijalno poduzetničke namjere kod studenata psihosocijalnih i poduzetničkih studija. Provedenim istraživanjem testiran je Mair i Noboin (2006.) model koji pretpostavlja da na stvaranje socijalno-poduzetničke namjere utječu poželjnost i ostvarivost pokretanja socijalnog poduzeća. Istraživanje je provedeno 2016. godine na uzorku od ukupno 786 studenata, od kojih je 384 studenata poduzetničkih, a 402 psihosocijalnih studija. Hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđen je teorijski model socijalno-poduzetničke namjere kod obje grupe studenata. Poželjnost i ostvarivost socijalnog poduzetništva značajno doprinose objašnjenju socijalno-poduzetničke namjere i objašnjavaju 39 % varijance kod oba uzorka. Empatija i spremnost na pomoć objašnjavaju 15 % varijance poželjnosti socijalnog poduzetništva, a pri objašnjenju ostvarivosti socijalnog poduzetništva značajni su prediktori poduzetnička sklonost, specifična poduzetnička samoučinkovitost te mjere procjene socijalnog kapitala. Ti prediktori zajedno objašnjavaju 21 % varijance kod studenata poduzetničkih studija i 49 % varijance kod studenata psihosocijalnih studija. Kod studenata psihosocijalnih studija, značajnim prediktorom za objašnjenje socijalno poduzetničke namjere i ostvarivosti vođenja socijalnog poduzeća, pokazalo se volontersko iskustvo. Boljim razumijevanjem odrednica socijalno poduzetničke namjere studenata može se aktivnije djelovati u stvaranju poticajnijeg okruženja i usmjerenja prema socijalnom poduzetništvu, posebno u području obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište VERN, Zagreb