Pregled bibliografske jedinice broj: 982534
Psihoedukativni online program podrške studiranju – pilot primjena
Psihoedukativni online program podrške studiranju – pilot primjena // 1. konferencija Hrvatskog udruženja za bihevioralno-kognitivne terapije s međunarodnim sudjelovanjem - sažeci / Živčić-Bećirević, Ivanka ; Anić, Nada ; Jokić-Begić, Nataša ; Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Barbarić, Dragica ; Markanović, Dragana (ur.).
Zagreb, 2015. str. 46-46 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 982534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihoedukativni online program podrške studiranju – pilot primjena
(Psycho-educational online program for university students - a pilot)
Autori
Kurtović, Ana ; Babić Čikeš, Ana ; Cakić, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. konferencija Hrvatskog udruženja za bihevioralno-kognitivne terapije s međunarodnim sudjelovanjem - sažeci
/ Živčić-Bećirević, Ivanka ; Anić, Nada ; Jokić-Begić, Nataša ; Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Barbarić, Dragica ; Markanović, Dragana - Zagreb, 2015, 46-46
Skup
1. konferencija Hrvatskog udruženja za bihevioralno-kognitivne terapije s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stres ; suočavanje ; studiranje ; online tretman
(stress ; coping ; studying ; online treatment)
Sažetak
Studiranje je puno izazova i mnogim je pojedincima osobito stresno. Izloženost stresu uz manjak efikasnih strategija suočavanja stavlja studente u rizik od različitih psihičkih problema i poremećaja, kao i njihovih posljedica na akademski uspjeh. Unaprjeđenjem sustava podrške studentima online uslugama omogućava se sustavna podrška tijekom studiranja koja je lakše dostupna. U zadnjih 10 do 15 godina online tretmani uvode se u mnogim institucijama, a istraživanja potvrđuju njihovu efikasnost i u prevenciji i kao dio tretmana psihičkih smetnji. S obzirom na njihovu ekonomičnost i efikasnost, sve više se uvode na fakultete, škole, centre primarne zdravstvene zaštite i klinike. Ispitivanje efikasnosti ovakvih programa u obrazovnom sustavu potvrđuju njihovu efikasnost u vidu manje zastupljenosti simptoma, manje problematičnog ponašanja, manje izostanaka vezanih u stres i preplavljenost obvezama, te bolju psihološku dobrobit studenata. U svrhu obogaćivanja usluga Psihološko savjetovalište za studente Filozofskog fakulteta pripremilo je Psihoedukativni online program podrške studiranju koji je zamišljen kao pomoć u suočavanju sa stresom i izazovima studiranja koja je dostupna većem broju studenata. Program se sastoji od 7 modula (Stres i suočavanje, Mišljenje i stres, Vještine učenja, Upravljanje vremenom, Strukturirano rješavanje problema, Socijalne vještine). Osim objašnjenja i primjera, moduli sadrže i vježbe kojima studenti mogu primjenjivati naučeno na vlastitim primjerima. Program je trenutno u primjeni, a osim samog programa biti će prokazani i preliminarni rezultati evaluacija korisnika koji uključuju ispitivanje uporabljivosti pojedinih modula (lakoća snalaženja, razumljivost i logičnost sadržaja, promjerenost dužine i količine sadržaja te vizualni dojam) te evaluacije programa u cjelini (procjene doprinosa razumijevanju stresa i razvoju vještina, te procjene učinka programa na percepciju stresa i vlastitih kapaciteta suočavanja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek