Pregled bibliografske jedinice broj: 982512
Profesionalno sagorijevanje školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj
Profesionalno sagorijevanje školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 156 (2015), 4; 461-475 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 982512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalno sagorijevanje školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj
(School psychologists’ burnout in Croatia)
Autori
Kolega, Maja ; Vlahović-Štetić, Vesna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 156
(2015), 4;
461-475
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
školski psiholozi/ginje, profesionalno sagorijevanje, zadovoljstvo poslom, profesionalna osamljenost
(school psychologists, burnout)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi stupanj profesionalnog sagorijevanja školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj te ispitati odnos nekih demografskih činitelja, procjene profesionalne osamljenosti, zadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja. U istraživanju je sudjelovalo 149 školskih psiholog(inj)a. Rezultati na Maslachinom upitniku profesionalnog sagorijevanja pokazuju srednju razinu emocionalne iscrpljenosti i osobnog postignuća, i nisku razinu depresonalizacije. Nema razlika u sagorijevanju s obzirom na dob i radni staž sudionika, ali sudionici koji rade u gradu postižu manje rezultate na dimenziji depersonalizacije i veće rezultate na dimenziji osobnog postignuća od onih zaposlenih na selu /naselju. Rezultati ukazuju na značajnu pozitivnu povezanost zadovoljstva poslom i dimenzije osobnog postignuća te negativnu povezanost zadovoljstva poslom, emocionalne iscrpljenosti i depersonalizacije
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište VERN, Zagreb