Pregled bibliografske jedinice broj: 982247
Modeli prodaje i distribucije poljoprivrednih proizvoda malih poljoprivrednih proizvođača
Modeli prodaje i distribucije poljoprivrednih proizvoda malih poljoprivrednih proizvođača // Par International Leadership Conference Liderstvo promjena: Ključ uspješnog rasta
Opatija: Visoka poslovna škola PAR, 2015. str. 461-471 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 982247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli prodaje i distribucije poljoprivrednih proizvoda malih poljoprivrednih proizvođača
(Sales and distribution models of agricultural products for small farmers)
Autori
Kuzmanović, Siniša ; Rajnović, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Par International Leadership Conference Liderstvo promjena: Ključ uspješnog rasta
/ - Opatija : Visoka poslovna škola PAR, 2015, 461-471
ISBN
978-953-57258-6-2
Skup
Radovi četvrte međunarodne znanstveno-stručne konferencije PAR International Leadership Conference Liderstvo promjena: Ključ uspješnog rasta
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.03.2015. - 14.03.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
poljoprivredni proizvodi ; distribucija ; troškovi
(agricultural products ; distribution ; costs)
Sažetak
Svjedoci smo posljednjih godina naglog razvoja poljoprivrede, odnosno malih poljoprivrednih gospodarstava. Ovakav razvoj možemo smatrati posljedicom triju čimbenika, potrebama tržišta za domaćim proizvodima, ekspanzijom „mlade znanosti“ u području poljoprivrede, odnosno mladih i školovanih ljudi koji se sve više okreću poljoprivredi neovisno o usmjerenju svog znanstvenog razvoja te utjecaj države i Europske unije na samozapošljavanje kroz razne poticajne mjere što mnogi mladi i iskorištavaju kako bi riješili svoja ekonomska i egzistencijalna pitanja. Laka dostupnost informacijama u današnjem modernom svijetu putem interneta olakšala je put mnogim mladim i obrazovanim ljudima da podignu svoje nasade te dala im ideje da proizvedu svoj gotov proizvod. Jedan od temeljnih problema svih poljoprivrednih gospodarstava prodaja je svojih proizvoda. Često puta proizvod pronalazi tržište daleko od mjesta proizvodnje što znatno povećava same troškove proizvoda. Najveći troškovi u prodaji s kojima se gospodarstvenici susreću su troškovi distribucije, odnosno troškovi skladištenja, dopreme, isporuke i sl. Korištenjem jednostavnih metoda izračuna troškova distribucije: fiksni * varijabilni troškovi, stručnjaci mogu odabrati najpovoljnije metode dostave bilo to vlastiti vozni park, vanjska usluga prijevoza, ili kombinirani pristup. Radi što sistematičnijeg pristupa dodatno ćemo analizirati direktne i indirektne odnosno selektivne, ekskluzivne i intenzivne modele distribucije. Kako bi dobili što konkretnije rezultate analizirat ćemo i posebne modele prodaje kao ambulantna prodaja proizvoda i internet prodaja ali i udruživanje proizvođača u organizacije sličnih interesa koja proizvode domicilne proizvode te ćemo na uzorku od deset takvih proizvođača metodom analize i sinteze odrediti najpovoljnije metode distribucije te dati preporuke i projekcije kretanja trendova u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Požegi