Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 982189

Dizajn u praksi : promišljanje obrazovanja za dizajnere - sažetak studije


Komnenić, Biserka; Borovnjak, Ivana; Filek, Severin; Velinovski, Aleksandar; Ćorić, Gordana
Dizajn u praksi : promišljanje obrazovanja za dizajnere - sažetak studije. Zagreb: Designaustria ; Hrvatsko dizajnersko društvo ; Public Room, Skopje, 2016 (Sažetak studije)


CROSBI ID: 982189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dizajn u praksi : promišljanje obrazovanja za dizajnere - sažetak studije

Autori
Komnenić, Biserka ; Borovnjak, Ivana ; Filek, Severin ; Velinovski, Aleksandar ; Ćorić, Gordana

Prevoditelji
Hermann, Mirna

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, sažetak studije, strucna

Izdavač
Designaustria ; Hrvatsko dizajnersko društvo ; Public Room, Skopje

Grad
Zagreb

Godina
2016

Stranica
31

ISBN
978-953-6778-21-8

Ključne riječi
promišljanje obrazovanja dizajnera ; vještine ; kompetencije ; izazovi ; društvo znanja
(rethinking design education ; design practice ; skills ; competencies ; challenge ; knowledge society)

Sažetak
Ova studija istražuje opseg do kojega se promjene koje je donijela nova socio-ekonomska paradigma i njezini utjecaji na društveno i gospodarsko ponašanje u posljednjih 20 godina odražavaju na obrazovanje dizajnera i dizajnersku praksu. Nadalje, studija pokušava identificirati glavne uzroke iza neusklađenosti programa i sadržaja obrazovanja dizajnera s potrebama suvremenog doba. Također detektira izazove s kojima se obrazovanje dizajnera danas suočava. Rezultati teorijskih i empirijskih istraživanja, posebno u obliku znanja, vještina i kompetencija, poslužili su kao osnova za predlaganje primjerenih smjernica za poboljšanje trenutačnih programa i sadržaja obrazovanja dizajnera. Rezultati studije otkrivaju teorijske i empirijske dokaze koji potvrđuju pretpostavke o trenutačnom raskoraku između znanja i vještina koje se stječu u formalnom obrazovanju dizajnera i vještina koje su potrebne u suvremenim i budućim dizajnerskim praksama. Taj raskorak uglavnom je povezan s upravljačkim i socijalnim vještinama koje su potrebne za rješavanje problema i zahtjeva s kojima se dizajneri u svojim praksama suočavaju i, u manjoj mjeri, s praktičnim dizajnerskim znanjima i kompetencijama. Stoga studija tvrdi da se obrazovanje dizajnera treba izvoditi u interdisciplinarnom kontekstu, koji će obuhvatiti sva nužna znanja, vještine i kompetencije koje su potrebne za buduću uspješnu profesionalnu dizajnersku praksu, odnosno da obrazovanje dizajnera treba biti više zasnovano na praksi i omogućavati studentima da rade na konkretnim projektima iz stvarnog života. Budući da dokazi ukazuju na to da su obrazovne ustanove, u svojim pokušajima da pruže dodatne vještine i kompetencije, suočene s financijskim i birokratskim ograničenjima, što dovodi do nedostatka stručnjaka iz drugih specijalističkih disciplina, ustanove za obrazovanje dizajnera trebale bi uzeti u obzir pronalaženje alternativnih izvora financiranja takvih stručnjaka i alternativnih načina obrazovanja studenata u deficitarnim disciplinama ili vještinama. Nadalje, u studiji se tvrdi da postoji potreba za pronalaženjem učinkovitijih načina prijenosa znanja iz područja ekonomije studentima dizajna, odnosno da se poslovni i dizajnerski sektor trebaju bolje upoznati kako bi ostvarili produktivniju komunikaciju. Ustanove za obrazovanje dizajnera trebale bi svojim studentima prikazati važnost poslovnog upravljanja s jedne strane te podići svijest poslovnog sektora o vrijednosti dizajna s druge strane.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Dizajn

Napomena
Sve publikacije iz projekta dostupne na http://practicingdesign.info/hr/download- publications/



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište VERN, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Ćorić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada practicingdesign.info

Citiraj ovu publikaciju:

Komnenić, Biserka; Borovnjak, Ivana; Filek, Severin; Velinovski, Aleksandar; Ćorić, Gordana
Dizajn u praksi : promišljanje obrazovanja za dizajnere - sažetak studije. Zagreb: Designaustria ; Hrvatsko dizajnersko društvo ; Public Room, Skopje, 2016 (Sažetak studije)
Komnenić, B., Borovnjak, I., Filek, S., Velinovski, A. & Ćorić, G. (2016) Dizajn u praksi : promišljanje obrazovanja za dizajnere - sažetak studije. Zagreb, Designaustria ; Hrvatsko dizajnersko društvo ; Public Room, Skopje.
@book{book, author = {Komneni\'{c}, Biserka and Borovnjak, Ivana and Filek, Severin and Velinovski, Aleksandar and \'{C}ori\'{c}, Gordana}, translator = {Hermann, Mirna}, year = {2016}, pages = {31}, keywords = {promi\v{s}ljanje obrazovanja dizajnera, vje\v{s}tine, kompetencije, izazovi, dru\v{s}tvo znanja}, isbn = {978-953-6778-21-8}, title = {Dizajn u praksi : promi\v{s}ljanje obrazovanja za dizajnere - sa\v{z}etak studije}, keyword = {promi\v{s}ljanje obrazovanja dizajnera, vje\v{s}tine, kompetencije, izazovi, dru\v{s}tvo znanja}, publisher = {Designaustria ; Hrvatsko dizajnersko dru\v{s}tvo ; Public Room, Skopje}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Komneni\'{c}, Biserka and Borovnjak, Ivana and Filek, Severin and Velinovski, Aleksandar and \'{C}ori\'{c}, Gordana}, translator = {Hermann, Mirna}, year = {2016}, pages = {31}, keywords = {rethinking design education, design practice, skills, competencies, challenge, knowledge society}, isbn = {978-953-6778-21-8}, title = {Dizajn u praksi : promi\v{s}ljanje obrazovanja za dizajnere - sa\v{z}etak studije}, keyword = {rethinking design education, design practice, skills, competencies, challenge, knowledge society}, publisher = {Designaustria ; Hrvatsko dizajnersko dru\v{s}tvo ; Public Room, Skopje}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font