Pregled bibliografske jedinice broj: 982178
Obrazovna struktura hrvatske nacionalne manjine u Republici Srbiji
Obrazovna struktura hrvatske nacionalne manjine u Republici Srbiji // Godišnjak za znanstvena istraživanja / Žigmanov, Tomislav (ur.).
Subotica: Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata, 2014. str. 281-300
CROSBI ID: 982178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna struktura hrvatske nacionalne manjine u Republici Srbiji
(Croatian National Minority Educational Structure in the Republic of Serbia)
Autori
Živić, Dražen ; Cvikić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Godišnjak za znanstvena istraživanja
Urednik/ci
Žigmanov, Tomislav
Izdavač
Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata
Grad
Subotica
Godina
2014
Raspon stranica
281-300
ISBN
0-000-00000-0
ISSN
2217-5393
Ključne riječi
Hrvatska nacionalna manjina ; Republika Srbija ; depopulacija ; demografsko starenje ; pismenost ; školska sprema ; obrazovanje
(Croatian national minority ; the Republic of Serbia ; depopulation ; demographic aging ; literacy ; proffesional qualification ; education)
Sažetak
Predmet znanstvene analize u ovom radu su promjene u strukturi hrvatske nacionalne manjine u Republici Srbiji prema obilježju „pismenost“ i „školska sprema“. Vremenski okvir analize omeđen je rezultatima popisa 1981. i 2011. godine. Analiza je provedena na razini broja osoba koje su se u tim popisima izjasnile Hrvatima, što znači da nisu promatrana obrazovna obilježja za dvije etničke podgrupe hrvatskog stanovništva u Srbiji – Bunjevce i Šokce. Rezultati analize pokazuju stanovito poboljšanje razine obrazovanosti hrvatske nacionalne manjine u Srbiji, što je bitnim preduvjetom njezinoga društvenog, ekonomskog, kulturnog i demografskog o(p)stanka na tom prostoru. Ipak, u odnosu na ukupno stanovništvo Srbije, Srbe kao većinski narod u toj državi, te u odnosu na većinu brojnijih nacionalnih manjina u Srbiji, Hrvati imaju nepovoljnija obilježja obrazovne strukture, što se brojčano najviše ogleda u ispodprosječnom udjelu stanovništva s tercijarnim (višim i visokim) obrazovanjem. Nezadovoljavajuća razina obrazovanosti nameće se važnim destabilizacijskim čimbenikom razvoja (društvene i nacionalne kohezije) i položaja hrvatske nacionalne manjine u Republici Srbiji, što će, predvidljivo, ojačati asimilacijske, a oslabiti nacionalno-integracijske procese.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Napomena
Izvorni znanstveni rad
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb