Pregled bibliografske jedinice broj: 982046
Kineziološki darovita i talentirana djeca i učenici
Kineziološki darovita i talentirana djeca i učenici // Zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa: „Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika“ / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Zrinski, 2016. str. 299-311 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 982046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kineziološki darovita i talentirana djeca i učenici
(Gifted and talanted preschool children and pupils in the field of the kinesiology)
Autori
Alić, Jelena ; Vidaković Samaržija, Donata ; Vulić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa: „Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika“
/ Zrilić, Smiljana - Zadar : Zrinski, 2016, 299-311
ISBN
978-953-331-135-7
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
darovitost, talentiranost, motorička kreativnost, selekcija, djeca
(giffted, talented, motor creativity, selection, children)
Sažetak
Cilj rada je pojmovno definirati i prikazati postojeće teorijske pristupe darovitosti i talentiranosti djece i učenika u kineziološkom kontekstu. Nadalje, navesti postupke i metode identifikacije kineziološki darovite i talentirane djece i učenika u okviru predškolskih ustanova, škola i sportskih klubova, te predložiti načine rada sa selektiranom djecom. Darovita djeca i učenici u kineziološkom kontekstu, ostvarivati će bolje rezultate na testovima za procjenu motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, koristiti će se drugačijim putovima u procesu usvajanja postavljenih motoričkih zadataka imati će veću kvalitetu postignuća, biti će samostalni u izvođenju motoričkih zadataka te će imati visoki nivo samopouzdanja. Talentirana djeca i učenici su ona koja imaju osobne specifične sposobnosti u nekim varijablama manifesnog prostora motoričkih i funkcionalnih testova. Motorički kreativna djeca i učenici su ona koja imaju sposobnost pronalaženja brojnih originalnih rješenja na različite motoričke podražaje. Identifikacija darovite i talentirane djece vrši se na temelju različitih indikatora, a među najučestalijim metodama je primjena standardiziranog kineziometrijskog postupka testiranja motoričkih i funkcionalnih sposobnosti. Rad s darovitom i talentiranom djecom i učenicima usmjeren je na obogaćivanje plana i programa kineziološke kulture, akcelerativnim usvajanjem motoričkih sadržaja, svrstavanjem učenika u homogenizirane skupine, individualizacijskim pristupom te usmjeravanjem učenika u kineziološke izvannastavne i izvanškolske organizacijske oblike rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
Napomena
U zborniku je rad kategoriziran kao znanstveni rad kategorija: Pregledni članak (Review article).