Pregled bibliografske jedinice broj: 981869
Prehrambene navike učitelja i učenika mlađe školske dobi
Prehrambene navike učitelja i učenika mlađe školske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 981869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prehrambene navike učitelja i učenika mlađe školske dobi
(The eating habits of teachers and pupils of younger school age)
Autori
Buljan, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
89
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Kelam, Ivica
Ključne riječi
prehrana, prehrambene navike, učitelji, učenici
(nutrition, eating habits, teachers, students)
Sažetak
Pravilna i uravnotežena prehrana je važan aspekt zdravlja koji mnogi ljudi danas zapostavljaju. Užurbani tempo i drugačiji način života u velikoj mjeri negativno djeluju na naše prehrambene navike. Pod utjecajem raznih čimbenika u organizam unosimo premalo nutritivno bogate hrane i zdrave tekućine, a rafinirana i procesuirana hrana zauzimaju visoko mjesto u ovoj priči. No, na vrhu liste prioriteta nam mora biti zdravlje, a ne neki sekundarni ciljevi kojima ćemo žrtvovati našu dobrobit za danas i sutra. Stoga je naša odgovornost i dužnost upoznavati naše najmlađe članove društva sa pozitivnim životnim navikama kako bi živjeli kvalitetnije te kako bi bili zdravi, sretni i ispunjeni. Zdrave prehrambene navike mogu uvelike utjecati na psihofizički razvoj osobe i zato bismo ih trebali razvijati i dosljedno provoditi, odnosno živjeti ih. Cilj ovog diplomskog rada je bio istražiti prehrambene navike učitelja i njihovih učenika. U svrhu provođenja istraživanja konstruirana su dva anketna upitnika, jedan se odnosio na učitelje, a drugi na učenike. Oba anketna upitnika se sastoje od pitanja kojima su se ispitale prehrambene navike, način provođenja slobodnog vremena te provođenje određenih higijenskih postupaka. Rezultati su pokazali da većina djece ima zdrave prehrambene navike, uglavnom konzumiraju sve potrebne obroke, slobodno vrijeme ne provode previše pred računalom i tv-om već igrajući se s prijateljima te se bave sportom. Također istraživanjem smo saznali da vole jesti voće i povrće, ali isto tako vole i slatkiše, no jedu ih u umjerenim količinama. Zatim, rezultati su pokazali da učitelji od tri glavna obroka najčešće jedu ručak, često konzumiraju međuobroke, a kada su žedni najčešće piju vodu. Važna im je zdrava prehrana i podijeljenog su mišljenja oko pitanja jesu li učenici dovoljno educirani o zdravim i pravilnim prehrambenim navikama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek