Pregled bibliografske jedinice broj: 981460
Pokazatelji kvalitete inkluzivne osnovne škole
Pokazatelji kvalitete inkluzivne osnovne škole, 2012., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 981460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokazatelji kvalitete inkluzivne osnovne škole
(Indicators of the quality of the inclusive elementary school)
Autori
Ivančić, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.07
Godina
2012
Stranica
324
Mentor
Stančić, Zrinjka
Ključne riječi
pokazatelji kvalitete inkluzivne osnovne škole, detektiranje problemskih područja u inkluzivnom radu škola, unapređivanje inkluzivnog djelovanja škola, doprinos inovativnog instrumentarija unapređenju inkluzivnog djelovanja škola
(indicators of inclusive elementary school quality, problem areas in an inclusive school, the contribution of innovative instruments in promoting inclusive school activities)
Sažetak
Inkluzija učenika s teškoćama u Hrvatskoj u praksi zaostaje u odnosu na postojeću legislativu i postoji potreba za egzaktnijim prisupom unapređivanja inkluzivne prakse. Stoga je temeljni cilj ovog istraživanja bio ustanoviti koji su pokazatelji kvalitete inkluzivne osnovne škole te čime doprinose unapređivanju te kvalitete. U svrhu utvrđivanja pokazatelja inkluzivnosti škola konstruirana su četiri Upitnika o inkluziji kojima su ispitani učenici sedmih i osmih razreda (N 707), u deset zagrebačkih osnovnih škola, njihovi roditelji (N 708) te stručnjaci škola (učitelji, N=149, stručni suradnici, N=30, ravnatelji, N=10. Podciljevi su bili usmjereni na utvrđivanje razlika u pokazateljima inkluzivne kvalitete između skupina ispitanika. Analiza metrijskih karakteristika mjernih instrumenata istraživanja izvedena je programom RTT7.stb. i programom nastalim na temelju Momirevićeva RTT7. Latentna struktura kvalitete inkluzivne osnovne škole identificirana je programom faktorske analize pod komponentnim modelom. Nedvojbeno je utvrđena valjanost Upitnika i svih metrijskih karakteristike. Dokazano je da Upitnici mjere različite aspekte inkluzivnog rada škole, što znači da se pokazateljima kvalitete inkluzivne osnovne škole mogu smatrati pretpostavljena područja koja definiraju: inkluzivni etos škole, kurikulum usmjeren na učenika, diferencirano poučavanje i učenje, podrška u praćenju i vrednovanju učenika, inkluzivna potpora školi, resursi za inkluzivno djelovanje te upravljanje usmjereno na inkluziju. Primjenom robustne analize utvrđene su statistički značajne razlike u procjeni ostvarenih indikatora kvalitete inkluzivne osnovne škole u odnosu na predviđena obilježja uzorka: spol, prisustvo teškoće kod učenika, školski uspjeh, prisustvo učenika s teškoćama u razredu, stručnu spremu, dodatne edukacije o radu s učenicima s teškoćama, prisustvo osoba s teškoćama u užem okruženju Temeljem svih provedenih analiza proizlazi da je razina inkluzivne kvalitete osnovnih naših škola relativno zadovoljavajuća te da je nadalje potrebno unapređivati sva područja kvalitete inkluzivne osnovne škole s naglaskom na širenje inkluzivne potpore u školama te jačanje resursa za inkluzivno djelovanje. U tom kontekstu neizostavan je doprinos sustava dobivenih indikatora kvalitete inkluzivne osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb