Pregled bibliografske jedinice broj: 981055
Prirodno-geografske teme u udžbenicima prirode i društva
Prirodno-geografske teme u udžbenicima prirode i društva, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 981055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodno-geografske teme u udžbenicima prirode i društva
(Natural-geographical topics in Science textbooks)
Autori
Lukaš, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
27.11
Godina
2017
Stranica
65
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
geografsko, nastava, prirodno, teme, udžbenici
(geographically, teaching, naturally, textbooks)
Sažetak
Nastavni predmet Priroda i društvo konceptualno je povezan različitim odgojno-obrazovnim područjima, međupredmetnim temama i ostalim nastavnim predmetima što omogućava sustavnost, povezivanje i bolje razumijevanje svih sadržaja. U prirodno-geografske teme ubrajamo one kroz koje učenici razredne nastave spoznaju o: organiziranosti prirode opažajući neposredni okoliš, prepoznaju važnosti organiziranosti vremena i prikazuju vremenski slijed događaja, uspoređuju organiziranost različitih prostora i zajednica u neposrednom okruženju, zaključuju o promjenama u prirodi i shvaćaju važnost brige za prirodu, snalaze se i tumače geografsku kartu, zaključuju o međuodnosu reljefnih obilježja krajeva Republike Hrvatske te načina života i sl.. Stoga se njihova važnost i uloga u odgojno obrazovnom procesu očituje u znanjima, vještinama i sposobnostima za život koje kroz njih učenici razredne usvajaju. Predmet ovog rada je utvrditi zastupljenost prirodno-geografskih tema u aktualnim udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole, triju izdavačkih kuća: Alfa, Profil Klett i Školska knjiga, u odnosu na ukupan broj nastavnih tema. Rezultati su pokazali kako su ove teme u udžbenicima od 2. do 4. razreda zastupljene u više od 50% nastavnih tema Prirode i društva, dok je njihova zastupljenost u 1. razredu manja u odnosu na ostale razrede. Navedeno je povezano s postupnim učeničkim upoznavanjem i usvajanjem gradiva kako u ostalim predmetima, tako i u nastavi Prirode i društva u kojoj polaze od spoznaje sebe kao biološkog i socijalnog bića, a tek prelaskom u više razrede proširuju spoznaje na svoj odnos, ulogu i odgovornost prema cjelokupnoj zajednici, prirodi i svijetu koji ga okružuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek