Pregled bibliografske jedinice broj: 981007
The Role of Diplomatic Academies and other similar institutions in the training of diplomats and some Croatian experiences
The Role of Diplomatic Academies and other similar institutions in the training of diplomats and some Croatian experiences // Diplomatic Academy year book, vol 1 / Andrlić, Mladen (ur.).
Zagreb: Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Croatia, Diplomatic Academy, 1999. str. 67-72 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 981007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The Role of Diplomatic Academies and other similar institutions in the training of diplomats and some Croatian experiences
Autori
Berković, Svjetlan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Diplomatic Academy year book, vol 1
/ Andrlić, Mladen - Zagreb : Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Croatia, Diplomatic Academy, 1999, 67-72
Skup
Inernational Conference "The role of diplomacy in countries in transition with special emphasis on education and training"
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 01-102.10.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Diplomatic Academies ; diplomats ; Croatia
Sažetak
Razvitak tehnologije i procesi globalizacije, povećanje broja subjekata u međunarodnim odnosima, sve širi spektar poslova i brojnost informacija, intenzivirali su međunarodnu suradnju, a time i postavili nove zahtjeve prema diplomatskoj službi. Nesumnjiva je činjenica da danas nema niti jedne razvijene zemlje odnosno moderne službe vanjskih poslova, a da nije uspostavila svoj sustav stručnog školovanja i usavršavanja svojih djelatnika. U tom kontekstu autor daje prikaz promjena u strukturi i djelovanju diplomacije, stavljajući poseban naglasak na procese kod zemalja u tranziciji. Autor utvrđuje i obrazlaže potrebu da svaka suvremena država stvori vlastiti obrazovni sustav za djelatnike službe vanjskih poslova i drugih svojih tijela koja su sudionici međunarodnih odnosa. To ponajprije nalažu specifičnosti svake države, njezin vanjskopolitički i sigurnosni položaj, povijesne, gospodarske, kulturološke i druge odrednice, stupanj razvitka, veličina i stupanj razgranatosti diplomatske i konzularne mreže, kompatibilnost edukacije sa potrebama diplomatske službe, te drugi posebni aspekti. Sve to ne umanjuje značaj „međunarodne obrazovne diplomatske suradnje“ odnosno značaj upućivanja svojih djelatnika u respektabilne centre diplomatske edukacije drugih država, ali temeljna i najbitnija edukacija mora se osigurati kroz vlastiti obrazovni diplomatski sustav. U tom kontekstu autor daje primjer obrazovanja diplomata u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pravo