Pregled bibliografske jedinice broj: 980938
Carpe Diem! Primary school students (grades 1-4) from the county of Međimurje
Carpe Diem! Primary school students (grades 1-4) from the county of Međimurje // 13th International Balkan Education and Science Congress / CAKICI, Yilmaz ; TUGLU, Yildirim (ur.).
Edirne: Trakya University, 2018. str. 32-36 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 980938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Carpe Diem! Primary school students (grades 1-4) from the county of Međimurje
Autori
Kiš-Novak, Darinka ; Tomić, Draženko ; Lapat, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
13th International Balkan Education and Science Congress
/ CAKICI, Yilmaz ; TUGLU, Yildirim - Edirne : Trakya University, 2018, 32-36
ISBN
978-975-374-228-3
Skup
13th International Balkan Education & Science Cogress
Mjesto i datum
Edirne, Turska, 06.09.2018. - 08.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
value orientation of children ; education ; childhood ; natural environment ; students ; Natural Science
Sažetak
In their article entitled "Carpe diem!" in one-teacher education students", a group of authors has presented the results of their research study (Nessebar, Bulgaria, 2017.) showing what it means for the children belonging to the Romani minority (N=31) to seize their day. In this article, the same authors investigate and analyze answers of non-Romani children (N = 50) of the same age from the same region of the Republic of Croatia. The starting point for the authors was the fact that adults try to make use of their day (Carpe diem!) in order to achieve some happiness in the broadest sense, i.e. well-being. As each time period has its own specific values, the preoccupation of younger generations with productivity and consumerism, the side effects of trade globalism, is reflected here as well. The authors were seeking the answer to the question "What do you do when you are not doing nothing?" i.e. "What do you do after school?" and tried to find out whether or not the respondents would give any clues as to possible social tendencies (production and consumption). Having analyzed the data, the authors have come to the conclusion that the surveyed population of children show signs of their orientation towards consumerism and the achievements of a modern way of life, as well as that in their aspirations they are not restricted by the environment in which they grew up, i.e. away from large centres, all this suggesting the extent to which the media are sensitizing the public. Authors have concluded that contemporary communication tools affect children from the earliest age, thus forming their ideals.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Filozofija
Napomena
U članku pod naslovom "Carpe diem!" s učenicima u osnovnoškolskom obrazovanju, predstavila je skupina autora rezultate njihovog istraživanja (Nessebar, Bugarska, 2017.) koji pokazuju što to znači za djecu pripadnika romske manjine (N = 31) iskoristiti dan. U ovom članku istražuju i analiziraju isti autori odgovore neromske djece (N = 50) iste dobi iz iste regije. Polazište za autore bila je činjenica da odrasli pokušavaju iskoristiti svoj dan (Carpe diem!) kako bi se postigla neka sreća u najširem smislu, tj. blagostanje. Kao i svako ljudsko vrijeme ima svoje specifične vrijednosti, preokupacija mlađih generacija produktivnošću i konzumerizmom, također se odražavaju i ovdje. Autori su tražili odgovor na pitanje "Što radite kad ništa ne radiš?" tj. "Što radiš nakon škole?" i pokušali su pronaći da li bi ispitanici dali bilo kakve naznake o mogućim društvenim tendencijama (proizvodnja, potrošnja i drugo). Nakon analize podataka autori su došli do zaključka da populacija djece pokazuje znakove svoje orijentacije prema konzumerizmu i postignućima suvremenog načina života, kao i da u svojim težnjama nisu ograničeni okruženjem u kojem su odrastali, tj. daleko od velikih centara. Sve to sugerira koliko su mediji senzibilizirali javnost. Autori zaključuju da suvremeni komunikacijski alati utječu na djecu od najranijeg doba tako oblikujući njihove ideale.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb