Pregled bibliografske jedinice broj: 980770
Boje poslovnih "svjetova" i usklađenost sa životnim vrijednostima generacije Y
Boje poslovnih "svjetova" i usklađenost sa životnim vrijednostima generacije Y // Učenje za poduzetništvo, 3 (2013), 1; 129-139 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 980770 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Boje poslovnih "svjetova" i usklađenost sa životnim vrijednostima generacije Y
(Colours of business "World's" and compatibility with the lifetime value of Generation Y)
Autori
Jovanovski, Verica
Izvornik
Učenje za poduzetništvo (1848-1264) 3
(2013), 1;
129-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Generacija Y, svijet, promjena, konkurencija, poslodavac, organizacija
(Generation Y, the world, changes, competition, employer, organizations)
Sažetak
Živimo u kaotičnom tranzicijskom razdoblju definiranom globalnom konkurencijom, neobuzdanim promjenama, brzim protokom informacija i povećanju složenosti poslova. Tempo promjena postao je toliko brz da su one tvrtke koje su se uspjele prilagoditi postale dominantne i označile posve novu eru poslovanja. Poslovanje se trenutno hvata u koštac s nastalim promjenama koje se odnose na neštasicu potrebnih vještina i stvaranje učinkovite radne snage. Radikalne promjene znače suočavanje organizacija sa pitanjima poput granice između rada i obiteljskog života, jačanje kontrole i mjerenje produktivnosti te nadzor učinkovitosti, važnost društvenog kapitala i njegov utjecaj na poslovni uspjeh. Organizacije koje će zaživjeti u budućnosti podjeljene su u svjetove (PwC).: - Plavi svijet - velike korporacije smještene u malim zemljama koje preuzimaju važnu ulogu u društvu (globalno gospodarstvo), - Narančasti svijet - specijalizirana zanimanja i stvaranje suradničkih mreža (inovacije i fleksibilnost poduzeća), - Zeleni svijet - ekološki programi koji utječu na promjene u poslovnim strategijama (svijest o kvaliteti). Generacija Y ulazi u svijet rada neopterećena konvencionalnim normama, razmišljaju na drugačiji način, imaju više smisla za poduzetništvo i neusporedivo su nezavisniji. Na promjene reagiraju različito i mogu imati planove koji se ne uklapaju uvijek u planove poslodavaca. Za svakog poslodavca izazov je prepoznati takve zaposlenike i uskladiti njihove vrijednosti i ambicije sa ciljevima i strategijom tvrtke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb
Profili:
Verica Jovanovski
(autor)