Pregled bibliografske jedinice broj: 980751
Formalno obrazovanje knjižničara: kratki povijesni pregled
Formalno obrazovanje knjižničara: kratki povijesni pregled // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 1; 219-239 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 980751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formalno obrazovanje knjižničara: kratki povijesni pregled
(Formal education of librarians: a short historical overview)
Autori
Erl Šafar, Marija ; Lubina Tihana
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61
(2018), 1;
219-239
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
informacijska znanost ; knjižničarstvo ; knjižnična znanost ; obrazovanje knjižničara ; knjižničarske kompetencije
(information science ; librarianship ; library science ; education of librarians ; librarians’ competencies)
Sažetak
Cilj. Rad daje sažet povijesni pregled formalnog obrazovanja knjižničara koje će od svojih početaka, a posebice posljednjih desetljeća, doživljavati značajne promjene na planu organizacije i realizacije nastavnih programa. Metodologija. Metodološki pristup temi ogleda se u istraživanju literature vezane uz razvoj knjižničarskoga obrazovanja, sintezi tih dosadašnjih istraživanja, povezivanju iskustava različitih autora i kritičkom promišljanju o temi. Rezultati. Uvidom u relevantnu znanstvenu i stručnu ishodišnu literaturu uočeno je da je sama kurikularna jezgra obrazovnih programa prolazila kroz različite mijene: od knjižnične ekonomije i početne usmjerenosti na knjižnicu kao centralnu ustanovu pa sve do implementacije informacijske tehnologije koja je iznjedrila potrebu za novim profesionalnim profilima. Današnji je sustav obrazovanja knjižničara u Europi pak ustrojen na način da prati zahtjeve Bolonjskoga procesa, što svakako doprinosi kako informacijskoj i komunikacijskoj znanosti tako i društvu znanja u cjelini. Vrijednost. Rad naglašava vrijednosti i napredak formalnog obrazovanja knjižničara kako u teoriji tako i u praksi, odnosno stavlja naglasak na primjere dobre prakse koji bi trebali poslužiti kao smjernice u budućem obrazovanju knjižničara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus