Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 980712

Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki


Šakić, Ana; Mikić Čolić, Ana
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki // Gramatikom kroz onomastiku / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 117-126


CROSBI ID: 980712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki
(How is a word born? ‒ the formation of company and brand names)

Autori
Šakić, Ana ; Mikić Čolić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Gramatikom kroz onomastiku

Urednik/ci
Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2019

Raspon stranica
117-126

ISBN
978-953-314-114-5

Ključne riječi
tvorba riječi, stapanje, semantička tvorba, imena tvrtki, imena robnih marki
(word formation, blending, semantic formation, company names, brand names)

Sažetak
Svaka tvrtka i robna marka teži, stvarajući ime, biti što kreativnija, domišljatija i dopadljivija korisnicima, odnosno kupcima. Tvorba imena tako predstavlja nastanak nove riječi u jeziku, a tim procesima bavi se jezikoslovna disciplina tvorba riječi. U ovome radu s tvorbenog stajališta analiziraju se imena tvrtki i robnih marki. Korpus imena preuzet je iz Sudskog registra Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske te prikupljen internetskim pretraživanjem. Prikupljeni korpus imena analiziran je s obzirom na tvorbene načine koji su aktivirani pri njihovu nastanku ‒ izvođenje i slaganje, stapanje, skraćivanje te semantičku tvorbu. Analizom se želi utvrditi koji su plodni tvorbeni obrasci i tvorbeni formanti u nastanku takvih imena, potom aktiviraju li se češće domaći ili strani tvorbeni obrasci te slijedi li tvorba imena tvrtki i robnih marki tvorbene trendove koji su inače obilježje hrvatske tvorbe riječi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Mikić Čolić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Šakić, Ana; Mikić Čolić, Ana
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki // Gramatikom kroz onomastiku / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 117-126
Šakić, A. & Mikić Čolić, A. (2019) Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki. U: Glušac, M. & Mikić Čolić, A. (ur.) Gramatikom kroz onomastiku. Osijek, Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 117-126.
@inbook{inbook, author = {\v{S}aki\'{c}, Ana and Miki\'{c} \v{C}oli\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {117-126}, keywords = {tvorba rije\v{c}i, stapanje, semanti\v{c}ka tvorba, imena tvrtki, imena robnih marki}, isbn = {978-953-314-114-5}, title = {Kako se ra\dja rije\v{c}? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki}, keyword = {tvorba rije\v{c}i, stapanje, semanti\v{c}ka tvorba, imena tvrtki, imena robnih marki}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}aki\'{c}, Ana and Miki\'{c} \v{C}oli\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {117-126}, keywords = {word formation, blending, semantic formation, company names, brand names}, isbn = {978-953-314-114-5}, title = {How is a word born? ‒ the formation of company and brand names}, keyword = {word formation, blending, semantic formation, company names, brand names}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font