Pregled bibliografske jedinice broj: 980712
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki // Gramatikom kroz onomastiku / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 117-126
CROSBI ID: 980712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako se rađa riječ? ‒ tvorba imena tvrtki i robnih marki
(How is a word born? ‒ the formation of company and brand names)
Autori
Šakić, Ana ; Mikić Čolić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Gramatikom kroz onomastiku
Urednik/ci
Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2019
Raspon stranica
117-126
ISBN
978-953-314-114-5
Ključne riječi
tvorba riječi, stapanje, semantička tvorba, imena tvrtki, imena robnih marki
(word formation, blending, semantic formation, company names, brand names)
Sažetak
Svaka tvrtka i robna marka teži, stvarajući ime, biti što kreativnija, domišljatija i dopadljivija korisnicima, odnosno kupcima. Tvorba imena tako predstavlja nastanak nove riječi u jeziku, a tim procesima bavi se jezikoslovna disciplina tvorba riječi. U ovome radu s tvorbenog stajališta analiziraju se imena tvrtki i robnih marki. Korpus imena preuzet je iz Sudskog registra Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske te prikupljen internetskim pretraživanjem. Prikupljeni korpus imena analiziran je s obzirom na tvorbene načine koji su aktivirani pri njihovu nastanku ‒ izvođenje i slaganje, stapanje, skraćivanje te semantičku tvorbu. Analizom se želi utvrditi koji su plodni tvorbeni obrasci i tvorbeni formanti u nastanku takvih imena, potom aktiviraju li se češće domaći ili strani tvorbeni obrasci te slijedi li tvorba imena tvrtki i robnih marki tvorbene trendove koji su inače obilježje hrvatske tvorbe riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija