Pregled bibliografske jedinice broj: 980615
Higijensko-sanitarne mjere u predškolskim ustanovama
Higijensko-sanitarne mjere u predškolskim ustanovama, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 980615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Higijensko-sanitarne mjere u predškolskim ustanovama
(Hygienic-sanitary measures in kindergartens)
Autori
Koprivnjak, Sonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
16.09
Godina
2016
Stranica
28
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
osobna higijena, higijena predškolskog djeteta, sanitarne mjere, higijena u dječjem vrtiću
(personal hygiene, hygiene preschool child, sanitation, hygiene in kindergarten)
Sažetak
Ovaj završni rad se osvrnuo na mišljenje odgojitelja o higijenskim i sanitarnim mjerama u prostorijama vrtića, kao i mišljenje o kvaliteti i provedbi higijene kod djece koja pohađaju vrtić pomoću stručne literature i ankete sa stručnim osobama - odgojiteljima koji sudjeluju u samom postupku. Zdravstveno prosvjećivanje i zdravstveni odgoj pomažu razvoju sustava vrijednosti kako kod mladih, tako i kod odraslih osoba, a zdravstveni odgoj zaposlenih jednako je važan kao i odgoj roditelja, djece, stručnih suradnika i drugih tijela. Vrlo je važno da odgojno obrazovne ustanove pruže sve potrebne uvjete za razvijanje pravilnih higijenskih navika, a tog mišljenja je čak 75%, odnosno 24 odgojiteljica, koje smatraju da vrtić pruža sve uvjete i dovoljno materijala u kojem mogu kvalitetno podučavati djecu i poticati ih na razvijanje higijenskih navika. Osnovne zadaće zdravstvene skrbi u razdoblju djeteta predškolske dobi su praćenje rasta i razvoja, zdravstvenog stanja te rizika i uvjeta života djeteta, a kako bi dijete usvojilo higijenske navike, potrebno je sistematski provoditi zdravstveni odgoj koji obuhvaća zdrave odnose prema djetetu, edukaciji o njezi i prehrani djeteta, kao i o sprječavanju nesreća. Samo onda kada se predškolske ustanove iskorištavaju tako da zadovolje sve odgojne i higijenske zahtjeve, može se pravilno utjecati na razvoj djeteta, u kojoj aktivnu i važnu ulogu ima odgojiteljica, a da uspješno obavljaju svoju ulogu potvrdili su rezultati ankete, gdje čak 90% ispitanih odgojiteljica smatra da su zdravstveno prosvjećene te da djecu potiču na razvijanje osnovnih higijenskih navika. Mjesto gdje djeca provode većinu svog vremena je soba dječjeg boravka, pa je upravo zbog toga važno da se prostorija u kojoj djeca provode najviše vremena održava čistom i higijenski ispravnom, a upravo to se i potvrdilo prema rezultatima ankete prema kojoj 75%, odnosno 24 odgojiteljica u prosjeku svakih sat vremena prozračuju sobu dnevnog boravka. S obzirom da je djetinjstvo najpogodnije razdoblje za razvijanje higijenskih navika, važno je rano početi raditi s djecom, te ih postupno učiti osamostaljivanju, a sudeći po rezultatima istraživanja, odgojitelji na području Osijeka to vrlo dobro rade.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek