Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 980411

(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire


Lazzarich, Marinko
(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire // Croatian Journal of Education, 20 (2018), 2; 71-106 doi:10.15516/cje.v20i0.2216 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 980411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire
(The (Lack of) Freedom in Choosing Literary Works and the Problem Approach to Literature Interpretation in Required Reading Lessons)

Autori
Lazzarich, Marinko

Izvornik
Croatian Journal of Education (1848-5189) 20 (2018), 2; 71-106

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dječja književnost ; lektira ; načelo suvremenosti ; problemska nastava ; školska interpretacija ;
(children's literature ; principle of contemporaneity ; problem-oriented learning ; required reading ; classroom interpretation.)

Sažetak
Temeljna zadaća školske lektire jest osposobljavanje mladih čitatelja za estetsku komunikaciju s književnim djelom. Sloboda izbora bitno određuje učenički odnos prema čitanju, stoga valja promišljati o učinkovitosti planiranja i realizaciji postojećih programskih sadržaja. Problemska nastava književnosti omogućuje stvaralački pristup literarnom djelu, a interpretacija utemeljena na načelima suvremenosti i komparativnosti primjenjiva je u višim razredima osnovne škole. U tekstu su prikazani rezultati istraživanja provedenog među nastavnicima Hrvatskoga jezika osnovnih škola triju županija, o recepciji romana Oliver Twist, Charlesa Dickensa, koji upućuju na potrebu za promjenom postojeće nastavne paradigme. U tom kontekstu nagrađeni roman Dragi Olivere (2012), hrvatske spisateljice Mirjane Mrkela, nadaje se kao poticajan literarni predložak za propitivanje mogućnosti kombiniranja izborne lektire s problemskim nastavnim sustavom. Epistolarni roman inspiriran je popularnim Dickensovim djelom, a poetološkim poveznicama Mirjana Mrkela razvija međuknjiževni dijalog te povlači paralele između 19. stoljeća i suvremene hrvatske stvarnosti. Autor teksta navodi model metodičke interpretacije romana u nastavi književnosti za 7. razred osnovne škole, s ciljem jačanja analitičkih kompetencija mladih čitatelja. U problemskom sustavu učenik dobiva aktivnu ulogu razvijajući svoj kreativni potencijal i sposobnost kritičkoga promišljanja.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Marinko Lazzarich (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Lazzarich, Marinko
(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire // Croatian Journal of Education, 20 (2018), 2; 71-106 doi:10.15516/cje.v20i0.2216 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Lazzarich, M. (2018) (Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire. Croatian Journal of Education, 20 (2), 71-106 doi:10.15516/cje.v20i0.2216.
@article{article, author = {Lazzarich, Marinko}, year = {2018}, pages = {71-106}, DOI = {10.15516/cje.v20i0.2216}, keywords = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, lektira, na\v{c}elo suvremenosti, problemska nastava, \v{s}kolska interpretacija, }, journal = {Croatian Journal of Education}, doi = {10.15516/cje.v20i0.2216}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {(Ne)sloboda izbora knji\v{z}evnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predlo\v{s}ka u nastavi lektire}, keyword = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, lektira, na\v{c}elo suvremenosti, problemska nastava, \v{s}kolska interpretacija, } }
@article{article, author = {Lazzarich, Marinko}, year = {2018}, pages = {71-106}, DOI = {10.15516/cje.v20i0.2216}, keywords = {children's literature, principle of contemporaneity, problem-oriented learning, required reading, classroom interpretation.}, journal = {Croatian Journal of Education}, doi = {10.15516/cje.v20i0.2216}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {The (Lack of) Freedom in Choosing Literary Works and the Problem Approach to Literature Interpretation in Required Reading Lessons}, keyword = {children's literature, principle of contemporaneity, problem-oriented learning, required reading, classroom interpretation.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO SocINDEX with Full Text
  • ERA
  • ESSCI
  • HRČAK


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font