Pregled bibliografske jedinice broj: 980411
(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire
(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire // Croatian Journal of Education, 20 (2018), 2; 71-106 doi:10.15516/cje.v20i0.2216 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 980411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)sloboda izbora književnih djela i problemski pristup interpretaciji literarnoga predloška u nastavi lektire
(The (Lack of) Freedom in Choosing Literary Works and the Problem Approach to Literature Interpretation in Required Reading Lessons)
Autori
Lazzarich, Marinko
Izvornik
Croatian Journal of Education (1848-5189) 20
(2018), 2;
71-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječja književnost ; lektira ; načelo suvremenosti ; problemska nastava ; školska interpretacija ;
(children's literature ; principle of contemporaneity ; problem-oriented learning ; required reading ; classroom interpretation.)
Sažetak
Temeljna zadaća školske lektire jest osposobljavanje mladih čitatelja za estetsku komunikaciju s književnim djelom. Sloboda izbora bitno određuje učenički odnos prema čitanju, stoga valja promišljati o učinkovitosti planiranja i realizaciji postojećih programskih sadržaja. Problemska nastava književnosti omogućuje stvaralački pristup literarnom djelu, a interpretacija utemeljena na načelima suvremenosti i komparativnosti primjenjiva je u višim razredima osnovne škole. U tekstu su prikazani rezultati istraživanja provedenog među nastavnicima Hrvatskoga jezika osnovnih škola triju županija, o recepciji romana Oliver Twist, Charlesa Dickensa, koji upućuju na potrebu za promjenom postojeće nastavne paradigme. U tom kontekstu nagrađeni roman Dragi Olivere (2012), hrvatske spisateljice Mirjane Mrkela, nadaje se kao poticajan literarni predložak za propitivanje mogućnosti kombiniranja izborne lektire s problemskim nastavnim sustavom. Epistolarni roman inspiriran je popularnim Dickensovim djelom, a poetološkim poveznicama Mirjana Mrkela razvija međuknjiževni dijalog te povlači paralele između 19. stoljeća i suvremene hrvatske stvarnosti. Autor teksta navodi model metodičke interpretacije romana u nastavi književnosti za 7. razred osnovne škole, s ciljem jačanja analitičkih kompetencija mladih čitatelja. U problemskom sustavu učenik dobiva aktivnu ulogu razvijajući svoj kreativni potencijal i sposobnost kritičkoga promišljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO SocINDEX with Full Text
- ERA
- ESSCI
- HRČAK