Pregled bibliografske jedinice broj: 980384
Učitelj i nastavnik − kvalifikacija i profesija nacionalnog značaja
Učitelj i nastavnik − kvalifikacija i profesija nacionalnog značaja // Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi
Split, Hrvatska, 2013. str. 15-30 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 980384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj i nastavnik − kvalifikacija i profesija nacionalnog značaja
(Teaching - a profession and qualification of national importance)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi
/ - , 2013, 15-30
Skup
Znanstveni skup s međunarodnom suradnjom prigodom održavanja Devetih dana osnovne škole Splitsko dalmatinske županije: Prema kvalitetnoj školi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 06.11.2013. - 08.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije učitelja i nastavnika ; kvalifikacija učitelja i nastavnika ; profesionalni standardi učitelja i nastavnika ; profesionalni razvoj učitelja i nastavnika ; kultura škole
(teacher competencies ; teacher qualification ; professional standards for teachers ; teacher professional development ; school culture)
Sažetak
Kvalifikacija učitelja i nastavnika profesionalni je profil nacionalnog značaja. Očekivanja obrazovne politike ne razlikuju se od očekivanja roditelja da djecu povjeravaju osobama koje će se profesionalno pripremljeno znati i moći nositi u najsloženijim odgojno obrazovnim situacijama. Profesionalna pripremljenost znači osposobljenost, obrazovanost, to jest kvalificiranost učitelja i nastavnika za učinkovito i kvalitetno obnašanje odgojno-obrazovnog rada u svakoj odgojno-obrazovnoj situaciji. U radu se objašnjava kvalifikacija učiteljske i nastavničke profesije kroz tri povezana i detaljno razrađena profesionalna standarda relevantna u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika te ishode učenje. Profesionalna složenost objašnjava se kroz najdominantnije utjecaje – društveno-kulturne vrijednosti, promijenjenu kurikulsku paradigmu s cjeloživotnim učenjem kao ciljem i zahtjevom za razvojem generičkih kompetencija te važnošću informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Profesija učitelja i nastavnika visoko je intelektualna kvalifikacija nacionalnog značaja, koja svoju profesionalnu funkciju i identitet ostvaruje u odgojno-obrazovnom, školskom i nastavnom radu, ali s očekivanjima da je nositelj odgojno-obrazovnih i društvenih promjena. Ostvarenje ovih očekivanja ovisi o umijeću stvaranja nove kulture škole ‒ kulture „ravne hijerarhije“, aktivnog sudioništva i kvalitete. Nova kultura škole povezana je s profesionalnim razvojem učitelja i nastavnika. U radu se iznose pokazatelji profesionalnog razvoja učitelja i nastavnika, koji prerastaju nacionalne granice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija