Pregled bibliografske jedinice broj: 980244
Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika
Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika // Odgoj i obrazovanje darovitih učenika: suvremene pedagogijske implikacije / Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 9-33
CROSBI ID: 980244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika
(Experiential Pedagogy in the Context of Education for Gifted and Talented Students)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odgoj i obrazovanje darovitih učenika: suvremene pedagogijske implikacije
Urednik/ci
Radeka, Igor
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2018
Raspon stranica
9-33
ISBN
978-953-331-222-1
Ključne riječi
doživljajna pedagogija ; učenje temeljeno na životnom iskustvu ; učenje temeljeno na iskustvu ; talentirani i daroviti učenici ; izvanškolska aktivnost
(experiential pedagogy ; learning based on life experience ; learning based on experience ; talented and gifted students ; outdoor education)
Sažetak
U poglavlju se detaljno i studiozno objašnjava pedagoško-didaktički koncept doživljajne pedagogije od nastanka do današnje primjene koncepta u formalnom i neformalnom odgoju i obrazovanju diljem svijeta. Navode se sve specifičnosti doživljajne pedagogije, posebice u kontekstu rada s talentiranom djecom i učenicima. U suvremenim promjenama odgoja i obrazovanja doživljajna pedagogija predstavlja učenje i poučavanje stjecanjem neposrednog iskustva u stvarnim situacijama u kojima učenikov razvoj uključuje istovremeno kognitivno, emocionalno i voljno područje, uključujući korištenje svih osjetila, te djelotvorne socijalizacijske učinke. Budući da je naglasak doživljajne pedagogije na učenikovom osobnom subjektivnom doživljaju tijekom cijelog procesa učenja, prakticiranje koncepta je korisno u identificiranju talentiranih i darovitih učenika. Pedagoške implikacije doživljajne pedagogije zanimljive su u sadržajnoj analizi povezivanja suvremenih znanstvenih saznanja i praktičnog rada u školi i izvanškolskim aktivnostima, posebnim očekivanjima od učitelja i nastavnika u primjeni koncepta doživljajne pedagogije, njihovih umijeća pri korištenju iskustvenog učenja u odgojno-obrazovnom radu u formalnom i neformalnom odgoju i obrazovanju. Autorica objašnjava prednosti doživljajne pedagogije u formalnom i neformalnom odgoju i obrazovanju, ali i probleme s kojima se učitelji i nastavnici mogu suočiti u primjeni koncepta doživljajne pedagogije u hrvatskom odgojno- obrazovnom sustavu. S obzirom na nova istraživanja o talentiranim i darovitim učenicima, rad je poticajan za odgojitelje, učitelje, nastavnike i stručne suradnike i propitivanje koncepta u vlastitoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski