Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 980244

Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika


Vican, Dijana
Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika // Odgoj i obrazovanje darovitih učenika: suvremene pedagogijske implikacije / Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 9-33


CROSBI ID: 980244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika
(Experiential Pedagogy in the Context of Education for Gifted and Talented Students)

Autori
Vican, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odgoj i obrazovanje darovitih učenika: suvremene pedagogijske implikacije

Urednik/ci
Radeka, Igor

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2018

Raspon stranica
9-33

ISBN
978-953-331-222-1

Ključne riječi
doživljajna pedagogija ; učenje temeljeno na životnom iskustvu ; učenje temeljeno na iskustvu ; talentirani i daroviti učenici ; izvanškolska aktivnost
(experiential pedagogy ; learning based on life experience ; learning based on experience ; talented and gifted students ; outdoor education)

Sažetak
U poglavlju se detaljno i studiozno objašnjava pedagoško-didaktički koncept doživljajne pedagogije od nastanka do današnje primjene koncepta u formalnom i neformalnom odgoju i obrazovanju diljem svijeta. Navode se sve specifičnosti doživljajne pedagogije, posebice u kontekstu rada s talentiranom djecom i učenicima. U suvremenim promjenama odgoja i obrazovanja doživljajna pedagogija predstavlja učenje i poučavanje stjecanjem neposrednog iskustva u stvarnim situacijama u kojima učenikov razvoj uključuje istovremeno kognitivno, emocionalno i voljno područje, uključujući korištenje svih osjetila, te djelotvorne socijalizacijske učinke. Budući da je naglasak doživljajne pedagogije na učenikovom osobnom subjektivnom doživljaju tijekom cijelog procesa učenja, prakticiranje koncepta je korisno u identificiranju talentiranih i darovitih učenika. Pedagoške implikacije doživljajne pedagogije zanimljive su u sadržajnoj analizi povezivanja suvremenih znanstvenih saznanja i praktičnog rada u školi i izvanškolskim aktivnostima, posebnim očekivanjima od učitelja i nastavnika u primjeni koncepta doživljajne pedagogije, njihovih umijeća pri korištenju iskustvenog učenja u odgojno-obrazovnom radu u formalnom i neformalnom odgoju i obrazovanju. Autorica objašnjava prednosti doživljajne pedagogije u formalnom i neformalnom odgoju i obrazovanju, ali i probleme s kojima se učitelji i nastavnici mogu suočiti u primjeni koncepta doživljajne pedagogije u hrvatskom odgojno- obrazovnom sustavu. S obzirom na nova istraživanja o talentiranim i darovitim učenicima, rad je poticajan za odgojitelje, učitelje, nastavnike i stručne suradnike i propitivanje koncepta u vlastitoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

zadar-za-dar.eu morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vican, Dijana
Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika // Odgoj i obrazovanje darovitih učenika: suvremene pedagogijske implikacije / Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 9-33
Vican, D. (2018) Doživljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih učenika. U: Radeka, I. (ur.) Odgoj i obrazovanje darovitih učenika: suvremene pedagogijske implikacije. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 9-33.
@inbook{inbook, author = {Vican, Dijana}, editor = {Radeka, I.}, year = {2018}, pages = {9-33}, keywords = {do\v{z}ivljajna pedagogija, u\v{c}enje temeljeno na \v{z}ivotnom iskustvu, u\v{c}enje temeljeno na iskustvu, talentirani i daroviti u\v{c}enici, izvan\v{s}kolska aktivnost}, isbn = {978-953-331-222-1}, title = {Do\v{z}ivljajna pedagogija u kontekstu odgoja i obrazovanja talentiranih i darovitih u\v{c}enika}, keyword = {do\v{z}ivljajna pedagogija, u\v{c}enje temeljeno na \v{z}ivotnom iskustvu, u\v{c}enje temeljeno na iskustvu, talentirani i daroviti u\v{c}enici, izvan\v{s}kolska aktivnost}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Vican, Dijana}, editor = {Radeka, I.}, year = {2018}, pages = {9-33}, keywords = {experiential pedagogy, learning based on life experience, learning based on experience, talented and gifted students, outdoor education}, isbn = {978-953-331-222-1}, title = {Experiential Pedagogy in the Context of Education for Gifted and Talented Students}, keyword = {experiential pedagogy, learning based on life experience, learning based on experience, talented and gifted students, outdoor education}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font