Pregled bibliografske jedinice broj: 979922
Kako psihologija može doprinijeti izlasku djece i mladih iz „začaranog“ kruga siromaštva?
Kako psihologija može doprinijeti izlasku djece i mladih iz „začaranog“ kruga siromaštva? // Knjiga rezimea 66. Naučno-stručni skup – kongres psihologa Srbije "Futurizam u psihologiji - psihologija u zoni budućeg razvoja"
Beograd: Društvo psihologa Republike Srpske, 2018. str. 11-11 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 979922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako psihologija može doprinijeti izlasku djece i
mladih iz „začaranog“ kruga siromaštva?
(How can psychology help to children and young
people to come out from the "vicious circle" of
poverty?)
Autori
Ajduković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga rezimea 66. Naučno-stručni skup – kongres psihologa Srbije "Futurizam u psihologiji - psihologija u zoni budućeg razvoja"
/ - Beograd : Društvo psihologa Republike Srpske, 2018, 11-11
Skup
66. Naučno-stručni skup „Futurizam u psihologiji – psihologija u zoni budućeg razvoja“
Mjesto i datum
Zlatibor, Srbija, 30.05.2018. - 02.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
siromaštvo djece, razvoj prefrontalnog korteksa, obrazovni ishodi, mentalno zdravlje i rizici
(poverty of children, development of prefrontal cortex, educational outcomes, mental health and risks)
Sažetak
Tema dječjeg siromaštva više nije značajna samo za socijalni rad, socijalnu politiku i sociologiju, već sve više i za psihologiju i neuroznanosti. Opravdano je pitanje kako senzibilizirati (1) psihologe praktičare u socijalnoj zaštiti, zdravstvu, obrazovanju i odgoju da koriste suvremene znanstvene spoznaje o tome kako se mogu olakšati nepovoljne razvojne posljedice siromaštva i potaknuti izlazak iz „začaranog“ kruga siromaštva djece i mladih i (2) psihologe istraživače da više doprinesu razumijevanju kakve posljedice ima odrastanje u siromaštvu i riziku od njega za psiho-socijalni razvoj djece i mladih. U izlaganju će se prikazati (1) razvoj indikatora ugroženosti djece zbog materijalnog siromaštva, (2) nalazi longitudinalnog istraživanja o odnosima ekonomskih teškoća obitelji, psihosocijalnih problema i obrazovnih ishoda za adolescente u vrijeme ekonomske krize, te (3) suvremene epigenetske i neuroznanstvene spoznaje o djelovanju siromaštva na dječji razvoj. Upozorit će se na složenost efekata odrastanja u siromaštvu kao što su osjećaj srama i stigmatizacije, izloženost vršnjačkom nasilju, povećani internalizirani i eksternalizirani problemi i niže obrazovne aspiracije. Također će se osvrnuti na istraživanja o povezanosti ekonomskog statusa i razvoja prefrontalnog korteksa koja svjedoče da je razvoj prefrontalnog korteksa djece vrlo osjetljiv na faktore okoline, kao što su stres, nedostatak kognitivne stimulacije, loša prehrana, (ne)dostupnost i kvaliteta zdravstvene zaštite. Razlike se očituju u slabijem dječjem radnom pamćenju, rješavanju problema i drugim izvršnim funkcijama. Problematizirat će se “treća misija” profesionalne zajednice psihologa u oblikovanju javnih politika i inovacija u radu s djecom i mladima koja odrastaju u siromaštvu ili riziku od siromaštva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Marina Ajduković
(autor)