Pregled bibliografske jedinice broj: 97963
Model traganja – dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava
Model traganja – dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava // XXV. Jubilarni međunarodni skup (MIPRO 2002) : Računala u obrazovanju : zbornik radova / Čičin-Šain, M. ; Dragojlović, V ; Sunde, V ; Turčić-Prstačić, I. (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2002. str. 101-106 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 97963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model traganja – dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava
(Model tracing - diagnostic technique in an intelligent tutoring systems)
Autori
Amižić, Ani ; Stankov, Slavomir ; Rosić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XXV. Jubilarni međunarodni skup (MIPRO 2002) : Računala u obrazovanju : zbornik radova
/ Čičin-Šain, M. ; Dragojlović, V ; Sunde, V ; Turčić-Prstačić, I. - Rijeka : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2002, 101-106
Skup
Računala u obrazovanju
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.05.2002. - 24.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inteligentni tutorski sustavi; modeliranje učenika; model traganja
(intelligent tutoring systems; student modeling; model tracing)
Sažetak
Obrazovni sustav je zajednica u kojoj u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su računalni sustavi namjenjeni potpori i poboljšanju procesa učenja i poučavanja u odabranom područnom znanju. Tutor - Expert System (TEx-Sys) je hipermedijska autorska ljuska koja se razvija na Zavodu za informatiku Fakulteta prirodoslovno-matematičkih zanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu, a služi za izgradnju inteligentnih tutorskih sustava. « ; Živi» ; učitelji kod ispitivanja učenika promatraju redoslijed učenikovih akcija pri odgovaranju (npr. učenik pogriješi, pa se sam ispravi i odgovori točno), zatim pamte broj i vrstu učenikovih pogreški, te broj pitanja ili neke druge vrste pomoći koja se koristila da bi pomakla učenika iz « ; mrtve točke» ; . Na osnovi ovakvih informacija učitelji ocjenjuju učenikovo znanje. U vezi s tim tutorski sustav koji promatra samo krajnji rezultat tj. odgovor učenika, ne može pravedno i potpuno ispravno ocijeniti njegovo znanje. Odlučili smo nadopuniti sustav ocjenjivanja praćenjem (eng. tracing) ovakvih situacija koristeći dijagnostičku tehniku model traganja (eng. model tracing). Ovisno o broju pojavljivanja određenih situacija kao i završnog stanja, sustav generira ocjenu i preporuku za daljni rad te pruža učeniku pomoć kada procijeni da mu je ta pomoć potrebna. Programski modul PomoćČvor temelj je strategije razrješavanja učenikovih pogrešaka. Sustav koji traži od učenika doslovno pamćenje pojmova neprecizno ocjenjuje učenikovo znanje jer ne može ispitati viši stupanj znanja, a to je razumjevanje pojmova, već samo doslovnu reprodukciju područnog znanja. Ponekad učenik daje točan odgovor, ali ga izražava na drugi način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija