Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 979480

Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi


Matijević, Ana
Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 979480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi
(Ecological education and eco picture books for younger school children)

Autori
Matijević, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
04.04

Godina
2018

Stranica
43

Mentor
Bogut, Irella

Ključne riječi
ekologija, eko radionica, eko slikovnica, održivi razvoj, zelena knjižnica
(ecology, eco workshop, eco picture book, sustainable development, green library)

Sažetak
Termin ekologija je prvi puta upotrijebljen 1866. godine od strane njemačkog biologa Haeckela i ima korijen u grčkoj riječi "oikos" što znači "kuća". Hrvatski opći leksikon (1996) navodi:" Ekologija je znanost o mnogostrukim odnosima između živih organizama i okoline u kojoj oni žive (bilja, životinja)". Ekologijom se bave posebno obrazovani stručnjaci koji se nazivaju ekolozi. Koncept održivost razvoja jedan je od najneusuglašenijih pojmova današnjice. WCED (eng. World Commission on Environment and Development) nam nudi ovu definiciju: "Održivi razvoj jest razvoj koji izlazi u susret potrebama današnjih generacija pri čemu se vodi računa da zadovoljavanje potreba današnjih generacija ne dovede u pitanje mogućnost budućih potreba da zadovolje svoje potrebe" (WCED, 1987:46). "Na Zemaljskom samitu u Rio de Jaineiru, u Brazilu, 1992. godine, svjetske su vlade potpisale deklaraciju kojom su se obavezale da će "postići održiv napredak i veću kvalitetu života za sve ljude". Održiv napredak znači da mi, danas, moramo dobiti sve potrebno za život, a da pri tome ne uništimo izglede ljudi u budućnosti. (Scot, 2004:153) Lay (2005:357) održivost definira kao sposobnost nekoga živog entiteta (bilo biološkog (biosfera), bilo socijalnog (društvo)) ili procesa kojega ovi entiteti svojim postojanjem, djelovanjem suproizvode da se načinom življenja i djelovanja (samo)održavaju, (samo)reproduciraju i (samo)obnavljaju. Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj pojavljuje se kao ujedinjavajuća tema za brojne odgojno-obrazovne aktivnosti usmjerene prema različitim aspektima održivosti. Cilj obrazovanja za održivi razvoj je osposobiti današnje učenike za vrijeme koje dolazi, vrijeme u kojem će oni biti dio radno aktivnog stanovništva i donositi odgovorne odluke. Iznimno je važno među djecom i učenicima od najranije dobi razvijati pozitivne vrijednosti prema očuvanju okoliša te im osvijestiti da je moguće ostvariti ekonomski rast i razvoj koji ne narušava prirodnu ravnotežu. Ekološke aktivnosti kojima to postižemo razvrstavaju se u sljedeće kategorije: ekološke igre, ekološke aktivnosti i ekološke priče. Zamisao za projekt Zelena knjižnica nastala je krajem 2010. godine. Knjižnica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku uključila se u projekt Zelena knjižnica, s ciljem osmišljavanja i provođenja programa koji bi doprinosili razvoju društva koje vodi brigu o svojoj planeti i životu na njoj. Stoga je knjižnica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u suradnji sa Osnovnom školom "Vijenac" u Osijeku, organizirala 5.lipnja 2017. godine eko-radionicu u trajanju od dva školska sata. Na njoj je glavna tema bila sve veća potreba za energijom, te o tome kako su prirodni resursi neobnovljivih energetskih izvora ograničeni, te se moramo okrenuti obnovljivim izvorima energije poput Sunca, vjetra, vode, biomase te plime i oseke. Uporaba obnovljivih izvora energije od iznimne je važnosti jer njihovom uporabom sprječavamo onečišćenje okoliša, osobito atmosfere, što se odražava na klimatske promjene, ali i na svakodnevni život.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irella Bogut (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Ana
Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Matijević, A. (2018) 'Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Matijevi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {43}, keywords = {ekologija, eko radionica, eko slikovnica, odr\v{z}ivi razvoj, zelena knji\v{z}nica}, title = {Ekolo\v{s}ki odgoj i ekoslikovnice za djecu mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {ekologija, eko radionica, eko slikovnica, odr\v{z}ivi razvoj, zelena knji\v{z}nica}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Matijevi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {43}, keywords = {ecology, eco workshop, eco picture book, sustainable development, green library}, title = {Ecological education and eco picture books for younger school children}, keyword = {ecology, eco workshop, eco picture book, sustainable development, green library}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font