Pregled bibliografske jedinice broj: 979322
Prikriveno oglašavanje u medijima
Prikriveno oglašavanje u medijima, 2015., diplomski rad, diplomski, Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 979322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikriveno oglašavanje u medijima
(Hidden advertisement)
Autori
Čubrić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tehničko veleučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
05.03
Godina
2015
Stranica
49
Mentor
Jandrić, Petar
Ključne riječi
prikriveno oglašavanje
(hidden advertising)
Sažetak
U prvom djelu ovoga rada, navest ću nekoliko definicija i shvaćanja pojma oglašavanja ali i objašnjavam značenje onih pojmova, koji su usko vezani za oglašavanje te utvrđujem njihove različitosti u svakodnevnoj uporabi. U nastavku prvoga djela ukratko prepričavam povijesni razvoj nastanka oglašavanja i pojavu prekrivenog oglašavanja kao rezultat zasičenosti tržišta raznim reklamama. U drugom djelu obradit ću temu klasično oglašavanje. U pokušaju da stvorim cjelovitu sliku o klasičnom oglašavanju koja će nam služiti kasnije u radu za utvrđivanje granica između klasičnoga i prikrivenoga oglašavanja, navodim zakonske regulative i razna shvaćanja tog pojma, govorim o vrstama klasičnog oglašavanja, copywriterima koji su zaduženi za pisanje reklamnih poruka te dajem primjere oglašavanja sa ilustracijom. U trećem djelu rada govorit ću o karakteristikama prikrivenog oglašavanja, također navodim zakonske regulative i obrađujem pojavu prikrivenog oglašavanja s primjerima u novinama, u reklamama na televiziji i u filmu. S obzirom da je prikriveno oglašavaje nastalo kao rješenje za medijsku prezasičenosti reklamama i rastuću odbojnost prema istome od strane korisnika masovnih medija, cilj takve vrste oglašavanja jest prikriti oglas, transformirati, „zamotati“ ga u nešto drugo, u nešto čemu ljudi vjeruju tj. nešto što ne izbjegavaju. Znanstvena istraživanja pokazuju kako se prikriveni oglasi danas nalaze u svim medijima te upućuju na nelegitimnost takve vrste oglašavanja. Postavlja se pitanje zašto nitko ne reagira kada su pokazatelji istoga prešli u našu svakodnevnicu. U četvrtom i možda najvažnijem djelu ovoga rada istražit ću granice između klasičnog i prikrivenog oglašavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti