Pregled bibliografske jedinice broj: 979129
Logoterapijski pristup u pedagoškoj dijagnostici i savjetovanju adolescenata u riziku
Logoterapijski pristup u pedagoškoj dijagnostici i savjetovanju adolescenata u riziku // Program i sažeci Znanstvenoga kolokvija "Odgojne kompetencije kroz cjeloživotno obrazovanje"
Međugorje, Bosna i Hercegovina, 2018. str. 42-44 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 979129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Logoterapijski pristup u pedagoškoj dijagnostici i savjetovanju adolescenata u riziku
(Logotherapeutic approach in pedagogical diagnostics and adolescents at-risk counseling)
Autori
Smontara, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Program i sažeci Znanstvenoga kolokvija "Odgojne kompetencije kroz cjeloživotno obrazovanje"
/ - , 2018, 42-44
Skup
Znanstveni kolokvij Očima djeteta
Mjesto i datum
Međugorje, Bosna i Hercegovina, 20.09.2018. - 21.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
adolescenti u riziku ; pedagoška dijagnostika ; savjetodavni rad
(at-risk adolescents ; pedagogical diagnostics ; school counseling)
Sažetak
Predavanje je bilo sadržajno usmjereno na prikaz doprinosa logoterapijskoga pristupa u pedagoškoj dijagnostici i savjetovanju adolescenata u riziku. Cilj studije slučaja bio je identificirati negativne pedagoške, obiteljske i socijalne interakcije (kao odgojne izazove i rizične čimbenike razvoja u adolescenciji). Istraživačko pitanje bilo je otkriti na koji način primjena logoterapijskoga pristupa u pedagoškoj dijagnostici i savjetovanju doprinosi razumijevanju teme i rješavanju problema. Tijek pedagoške dijagnostike i savjetovanja, u vremenskom razdoblju od devet mjeseci, obuhvaćao je: inicijalni susret, pedagošku dijagnostiku, savjetovanje i analizu tretmana. U pedagoškoj dijagnostici korišteni su polustrukturirani intervju za procjenu poteškoća djece i adolescenata, crtež maski za prikrivanje emocija, YP-Core upitnik, asocijativne karte Resilio, logoterapijski model promjene te elektronički upitnici o karijernome savjetovanju s mrežne stranice CISOK-a. Ishodi savjetovanja su: stabilizacija prevrtljivih emocija i raspoloženja, uspostava zadovoljavajućih interpersonalnih odnosa, postizanje autonomije (osvještavanjem vlastitih potreba, želja, smislenih sadržaja i ciljeva, promjena stava, preuzimanje odgovornosti, izgradnja vlastitoga identiteta i pomak na kontinuumu rizika (od visokoga do udaljenoga). Svaka škola u svome biću krije kompleksno iskustvo ; kao zajednica u kojoj se razvija dostojanstvo pojedinca škola postaje dinamičan ambijent prepoznatljivosti i afirmacije ličnosti između personalizacije i socijalizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti