Pregled bibliografske jedinice broj: 978893
Percipirana zapošljivost studenata psihologije: efekti napredovanja u studiju i tranzicije u svijet rada
Percipirana zapošljivost studenata psihologije: efekti napredovanja u studiju i tranzicije u svijet rada // Zbornik skupa XXI. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2018. str. 1-1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 978893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirana zapošljivost studenata psihologije: efekti napredovanja u studiju i tranzicije u svijet rada
(Perceived Employability of Psychology Students: Effects of Progress in Study and Transition to the Work of the World)
Autori
Pejazić, Dragca ; Daić, Sanja ; Tonković Grabovac, Maša ; Šverko, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik skupa XXI. Dani psihologije u Zadru
/ - , 2018, 1-1
Skup
21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
percipirana zapošljivost, studenti psihologije, diplomirani psiholozi
(perceived employability, psychology students, graduate psychologists)
Sažetak
Percipirana zapošljivost procjena je vlastitih mogućnosti pronalaska i zadržavanja zaposlenja sukladno obrazovnim kvalifikacijama. S obzirom na nepovoljnu ekonomsku situaciju i kompetitivno tržište rada, stjecanje visokih obrazovnih kvalifikacija ne jamči i sigurno zaposlenje. Percepcija zapošljivosti važna je za prilagodbu vlastitog ponašanja tim nestabilnim uvjetima. Važno ju je istraživati na studentima kako bi se pravovremeno provele intervencije kojima bi se razvijala njihova zapošljivost i povećala spremnost na izlazak na tržište rada. Prethodno istraživanje na hrvatskim studentima raznovrsnih struka (Mazalin i Parmač Kovačić, 2015) upućuje na to da su studenti dobro informirani o stanju na tržištu rada te trenutačnoj zapošljivosti za svoju struku. S obzirom na to da je navedeno istraživanje uključivalo studente ekstremno (ne)zapošljivih struka, pa psihologija koja spada u prosječno zapošljive nije bila uključena, cilj ovog istraživanja bio je utvrditi percipiranu zapošljivost studenata psihologije i diplomiranih psihologa. U istraživanju je sudjelovalo 304 studenata psihologije i 249 diplomiranih psihologa, pri čemu su sudionici oba uzorka obuhvaćali sve studije psihologije u Republici Hrvatskoj. Sudionici su upitnik koji se sastojao od Skale samopercipirane zapošljivosti (Rothwell i sur., 2008.), sociodemografskih pitanja i pitanja o preferiranom radnom mjestu nakon završetka studija i/ili trenutnom radnom mjestu, te dodatnih mjera koje nisu relevantne za ovo istraživanje. Rezultati su pokazali da studenti psihologije objektivno percipiraju vlastitu zapošljivost u usporedbi sa studentima drugih struka i diplomiranim psiholozima. Analizom prema godini studija, ustanovljen je pad percipirane zapošljivosti na prelasku studenata s preddiplomskog na diplomski studij, koji bismo mogli pripisati objektivno niskoj mogućnosti zapošljavanja s diplomom prvostupnika psihologije. Ovi nalazi proširuju postojeće oskudne znanstvene spoznaje o percipiranoj zapošljivosti studenata u Hrvatskoj. Daljnjim empirijskim istraživanjima potrebno je odrediti čimbenike koji povećavaju percipiranu zapošljivost, što osim nadogradnje teorijskog znanja ima i bitne praktične implikacije. Informacije o percipiranoj zapošljivosti studenata mogu biti korisne za osmišljavanje intervencija s ciljem poticanja objektivne zapošljivosti studenata po izlasku na tržište rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb