Pregled bibliografske jedinice broj: 978782
Odgojne vrijednosti u romanu Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerata Ivane Brlić-Mažuranić
Odgojne vrijednosti u romanu Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerata Ivane Brlić-Mažuranić // Anafora: Časopis za znanost o književnosti, 5 (2018), 2; 357-378 doi:10.29162/ANAFORA.v5i2.5 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 978782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojne vrijednosti u romanu Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerata Ivane Brlić-Mažuranić
(Educational Values in the Novel Jaša Dalmatin, The Viceroy of Gujarati by Ivana Brlić-Mažuranić)
Autori
Huljev, Antonija
Izvornik
Anafora: Časopis za znanost o književnosti (1849-2339) 5
(2018), 2;
357-378
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Ivana Brlić-Mažuranić, Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerata, odgojne vrijednosti, književnost, pouka
(Ivana Brlić-Mažuranić, Jaša Dalmatin, the Viceroy of Gujarati, educational values, literature, moral)
Sažetak
Ivana Brlić-Mažuranić (1874. ‒ 1938.), hrvatska spisateljica za djecu i mlade, odavno je ušla u hrvatski književni kanon. No o recepciji djela autorice može se govoriti, uglavnom, na razini romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića te zbirci bajki Priče iz davnine. Kada je riječ o romanu Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerata, književna i kritička recepcija gotovo potpuno izostaju. Autoričin objavljeni roman sastoji se od dvaju dovršenih dijelova te jednog nedovršenog (Zaključak), koji obuhvaća razdoblje od 1478. do 1509. godine, a više nalikuje na nacrt i buduću smjernicu za dovršetak romana. Za razumijevanje romana važan je i autoričin dodatak Kratki tumač nekojim stavkama Jaše Dalmatina koji se također može čitati kao svojevr- stan podtekst. Hrvat Jaša Dalmatin, osmanski sužanj, lik je graditelja i vizionara koji na obalama Indijskoga oceana gradi neosvojivi grad prema slici grada iz vlastita djetinjstva, Dubrovnika. Književni lik Jaše Dalmatina, te roman u cjelini, postaju poželjan identifikacijski model i odgojna orijentacija. U radu se analiziraju, tipologiziraju te hijerarhiziraju temeljne ljudske, odgojne, vrijednosti prema razinama divergencije između modernosti i pouke u dječjoj književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Antonija Huljev
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Hrčak
- Erih Plus
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)
- MLA International Bibliography
- MLA Directory of Periodicals
- EBSCO Host (Humanities Source Ultimate)
- Google Scholar