Pregled bibliografske jedinice broj: 978638
QR kodovi u obrazovanju
QR kodovi u obrazovanju // CUC 2011 - Svi putevi vode na Internet
Rijeka, Hrvatska, 2011. str. 1-11 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 978638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
QR kodovi u obrazovanju
(QR Codes in Education)
Autori
Jelaš, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
CUC 2011 - Svi putevi vode na Internet
/ - , 2011, 1-11
Skup
CUC 2011
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 14.11.2011. - 16.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
QR kodovi u obrazovanju. QR, QR kodovi
(QR Codes in Education, QR, QR Codes)
Sažetak
QR kod je dvodimenzionalni matrični kod, sličan poznatom barkodu, ali sa mogućnošću sadržavanja informacija kao što je tekst, kontaktne informacije, web adresa i sl. Za dešifriranje kodova potreban je smartphone uređaj (mobitel novije generacije) sa ugrađenim posebnim softverom. Uporaba QR kodova kao poveznica između sadržaja na Internetu i sadržaja u tiskanim medijima sve se više širi i ulazi u različite sfere društva. Uloga ovoga rada je ukazati na mogućnosti uporabe u sferi obrazovanja. Moguća je uporaba kodova u prezentacijama koje se koriste neposredno u predavanjima, radionicama ili seminarima s ciljem trenutnog pružanja dodatnih informacija, mogućnosti postavljanja pitanja ili vezama prema sličnim sadržajima. QR kodovi u školskim udžbenicima, radnim bilježnicama, skriptama i ostalim tiskanim materijalima služe za multimedijalno predstavljanje tiskanih sadržaja radi lakšeg i bržeg usvajanja informacija ili digitalnog pristupa tiskanom sadržaju. Prednost ovakvih dodatnih informacija je i mogućnost dinamičkog ažuriranja za razliku od statičkih informacija u tiskanim medijima koje su podložne vremenskom zastarijevanju. U knjižnicama, muzejima, galerijama, pri obilasku spomenika, povijesnih mjesta, nacionalnih parkova i sličnih drugih mjesta QR kodovi pružaju višestruke pogodnosti dodatnih raznovrsnih informacija koje omogućavaju popularizaciju ovih mjesta naročito za mlađu populaciju. Posebno je važna interaktivnost koja korisnika potiče na daljnje istraživanje i učenje. Veliki je potencijal uporabe QR kodova u obrazovanju naročito kad se poveća postotak smartphone uređaja na tržištu. Potreban je i dodatni napor u informatičkom obrazovanju kako bi korisnike upoznali sa kodovima te s druge strane osoblje raznih obrazovnih ustanova podučilo kako kreirati i prezentirati kodove na najbolji mogući način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split
Profili:
Denis Jelaš
(autor)