Pregled bibliografske jedinice broj: 978527
Quality management of food products' private labels in Croatia
Quality management of food products' private labels in Croatia // International Journal of Management Cases – Special Issue, 9 (2007), 3/4; 196-200 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 978527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Quality management of food products' private labels in Croatia
Autori
Martinović, Maja ; Vranešević, Tihomir ; Mandić, Miroslav
Izvornik
International Journal of Management Cases – Special Issue (1741-6264) 9
(2007), 3/4;
196-200
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
quality management, food products', private labels, Croatia
Sažetak
Pojava privatnih (trgovačkih) marki u Hrvatskoj dogodila se sredinom 90-tih godina. U samom početku lansiranja privatnih marki ti proizvodi išli su u asortimanu koji je bio jednostavnijeg proizvodnog karaktera, lako ih se moglo proizvoditi u alternativnom pakiranju ili stvarati druga marka. Danas se privatne marke sve više razvijaju i šire na gotovo sve asortimane, pogotovo prehrambenih proizvoda, pa se može reći da za gotovo svaki od tih proizvoda postoji alternativa u privatnim markama. Sve je veći broj velikih i uspješnih proizvođača koji ulaze u aranžmane proizvodnje privatnih maraka. Naime, za proizvođače koji djeluju u vrlo konkurentnom okruženju, a imaju viška kapaciteta, ulazak u privatne marke omogućuje bolji plasman i bolju poziciju vlastitih marki proizvoda u dućanima maloprodajnih lanaca. Privatne marke je često teško izgraditi i na tom putu trgovci se suočavaju s određenim zamkama i problemima vezanim uz kreiranje i dugoročno održavanje imidža marke. Osnovni problem se javio kada su trgovci nastojali jeftiniju cijenu postići snižavanjem kvalitete proizvoda. Nakon što su zbog toga svoje vlastite marke doveli u nepovoljan položaj i na neki način ih potkopali vlastitom poslovnom politikom, ti trgovački lanci počeli su tu politiku mijenjati i nastojali su sačuvati marke formiranjem premium i B maraka. Cijena privatne marke osjetno je niža od cijene proizvođačke marke, što privlači štedljive kupce, posebice u teškim ekonomskim vremenima. Kako privatne marke budu poboljšavale svoju kvalitetu i kupci budu stjecali sve više povjerenja u trgovačke lance, tako će te marke bivati sve jača konkurencija nacionalnim markama proizvođača.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO
- Index Copernicus