Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 978527

Quality management of food products' private labels in Croatia


Martinović, Maja; Vranešević, Tihomir; Mandić, Miroslav
Quality management of food products' private labels in Croatia // International Journal of Management Cases – Special Issue, 9 (2007), 3/4; 196-200 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 978527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Quality management of food products' private labels in Croatia

Autori
Martinović, Maja ; Vranešević, Tihomir ; Mandić, Miroslav

Izvornik
International Journal of Management Cases – Special Issue (1741-6264) 9 (2007), 3/4; 196-200

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
quality management, food products', private labels, Croatia

Sažetak
Pojava privatnih (trgovačkih) marki u Hrvatskoj dogodila se sredinom 90-tih godina. U samom početku lansiranja privatnih marki ti proizvodi išli su u asortimanu koji je bio jednostavnijeg proizvodnog karaktera, lako ih se moglo proizvoditi u alternativnom pakiranju ili stvarati druga marka. Danas se privatne marke sve više razvijaju i šire na gotovo sve asortimane, pogotovo prehrambenih proizvoda, pa se može reći da za gotovo svaki od tih proizvoda postoji alternativa u privatnim markama. Sve je veći broj velikih i uspješnih proizvođača koji ulaze u aranžmane proizvodnje privatnih maraka. Naime, za proizvođače koji djeluju u vrlo konkurentnom okruženju, a imaju viška kapaciteta, ulazak u privatne marke omogućuje bolji plasman i bolju poziciju vlastitih marki proizvoda u dućanima maloprodajnih lanaca. Privatne marke je često teško izgraditi i na tom putu trgovci se suočavaju s određenim zamkama i problemima vezanim uz kreiranje i dugoročno održavanje imidža marke. Osnovni problem se javio kada su trgovci nastojali jeftiniju cijenu postići snižavanjem kvalitete proizvoda. Nakon što su zbog toga svoje vlastite marke doveli u nepovoljan položaj i na neki način ih potkopali vlastitom poslovnom politikom, ti trgovački lanci počeli su tu politiku mijenjati i nastojali su sačuvati marke formiranjem premium i B maraka. Cijena privatne marke osjetno je niža od cijene proizvođačke marke, što privlači štedljive kupce, posebice u teškim ekonomskim vremenima. Kako privatne marke budu poboljšavale svoju kvalitetu i kupci budu stjecali sve više povjerenja u trgovačke lance, tako će te marke bivati sve jača konkurencija nacionalnim markama proizvođača.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Martinović, Maja; Vranešević, Tihomir; Mandić, Miroslav
Quality management of food products' private labels in Croatia // International Journal of Management Cases – Special Issue, 9 (2007), 3/4; 196-200 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Martinović, M., Vranešević, T. & Mandić, M. (2007) Quality management of food products' private labels in Croatia. International Journal of Management Cases – Special Issue, 9 (3/4), 196-200.
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Maja and Vrane\v{s}evi\'{c}, Tihomir and Mandi\'{c}, Miroslav}, year = {2007}, pages = {196-200}, keywords = {quality management, food products', private labels, Croatia}, journal = {International Journal of Management Cases – Special Issue}, volume = {9}, number = {3/4}, issn = {1741-6264}, title = {Quality management of food products' private labels in Croatia}, keyword = {quality management, food products', private labels, Croatia} }
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Maja and Vrane\v{s}evi\'{c}, Tihomir and Mandi\'{c}, Miroslav}, year = {2007}, pages = {196-200}, keywords = {quality management, food products', private labels, Croatia}, journal = {International Journal of Management Cases – Special Issue}, volume = {9}, number = {3/4}, issn = {1741-6264}, title = {Quality management of food products' private labels in Croatia}, keyword = {quality management, food products', private labels, Croatia} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO
  • Index Copernicus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font