Pregled bibliografske jedinice broj: 978352
Zdravstvena pismenost roditelja djece u hitnoj pedijatrijskoj ambulanti
Zdravstvena pismenost roditelja djece u hitnoj pedijatrijskoj ambulanti // Hrana u zdravlju i bolesti, specijalno izdanje povodom 10.simpozija Štamparovi dani
Pleternica, Hrvatska, 2018. str. 13-14 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 978352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zdravstvena pismenost roditelja djece u hitnoj
pedijatrijskoj ambulanti
(HEALTH LITERACY OF CHILDREN IN EMERGENCY PEDIATRIC
AMBULANCE)
Autori
Mamić, Ivana ; Mamić, Marin ; Lovrić, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Hrana u zdravlju i bolesti, specijalno izdanje povodom 10.simpozija Štamparovi dani
/ - , 2018, 13-14
Skup
11. stručno edukacijski simpozij Štamparovi dani i Zdravi stilovi života
Mjesto i datum
Pleternica, Hrvatska, 06.12.2018. - 09.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hitna pedijatrijska ambulanta ; roditelji ; zdravstvena pismenost
(Health literacy ; parents ; Emergency Pediatric Ambulance)
Sažetak
Uvod: Zdravstvena pismenost se definira kao stupanj u kojem pojedinac ima sposobnost doći do informacije, razumjeti i koristiti osnovne zdravstvene informacije potrebne za donošenje odgovarajućih zdravstvenih odluka. Neodgovarajuća zdravstvena pismenost roditelja može rezultirati nepravilnom primjenom lijekova, propuštanjem uputa, netočnim obavljanjem zdravstvene skrbi kod kuće, čime se negativno utječe na zdravlje djeteta i ishode liječenja. Cilj: Cilj rada je bio utvrditi razinu zdravstvene pismenosti roditelja koji dolaze u hitnu pedijatrijsku ambulantu, te koji su čimbenici povezani sa zdravstvenom pismenosti i koji su čimbenici najznačajniji prediktori zdravstvene pismenosti. Metode: Provedena je presječna studija koja je obuhvatila 142 ispitanika. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik demografskih podataka i Upitnik SAHLSA-50. Korištene su prikladne statističke metode: jednosmjerna analiza varijance (ANOVA), Spearmanova korelacija, hijerarhijska regresijska analiza. Rezultati: Dobiveni su rezultati kako je čak 83, 1% ispitanika zdravstveno pismeno. Također je utvrđeno kako nema statistički značajne razlike između ispitanika podijeljenih po spolu i po razlogu dolaska u ambulantu. Nema značajne statističke povezanosti između demografskih varijabli i zdravstvene pismenosti osim varijable stupnja obrazovanja (p=000). Rezultati upućuju na činjenicu kako s porastom edukacije ispitanika dolazi i do porasta zdravstvene pismenosti, odnosno kako su educiraniji ispitanici i zdravstveno pismeniji. Regresijska analiza je podijeljena u dva koraka međusobno smislenih varijabli te je utvrđeno kako je stupanj obrazovanja značajan pređiktor zdravstvene pismenosti (p=000). Varijable drugog koraka objašnjavaju 27, 4% dok ukupno objašnjavaju 31, 8% varijance zdravstvene pismenosti. Zaključak: Iz dobivenih rezultata možemo zaključiti da su roditelji u pedijatrijskoj hitnoj ambulanti zdravstveno pismeni u vrlo velikom postotku (83, 1%) te kako je za zdravstvenu pismenost najvažniji čimbenik stupanj obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek