Pregled bibliografske jedinice broj: 978197
Učinci scenarija poučavanja na motivaciju, emocije i znanje učenika
Učinci scenarija poučavanja na motivaciju, emocije i znanje učenika // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 75-76 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 978197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci scenarija poučavanja na motivaciju, emocije i znanje učenika
(The effects of teaching scenarios on students’ motivation, emotions and performance)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Vuković, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment /
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 75-76
ISBN
978-953-6218-79-0
Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
scenariji poučavanja ; znanje ; emocije ; motivacija ; e-Škole
(teaching scenarios ; performance ; emotions ; motivation ; e-Schools)
Sažetak
U okviru projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt) osmišljeni su i izrađeni scenariji poučavanja za nastavnike prirodoslovnih predmeta (biologije, fizike, kemije) i matematike u 7. i 8. razredima osnovne škole te 1. i 2. razredima srednje škole. Scenariji poučavanja su materijali u kojima su ponuđene ideje kako provesti nastavne aktivnosti suvremenim pedagoškim metodama uz primjenu odgovarajućih digitalnih sadržaja i alata. Jedan od podciljeva znanstvenog istraživanja učinaka provedbe pilot projekta eŠkole bio je provjeriti učinke pojedinih primijenjenih scenarija poučavanja na afektivne i kognitivne ishode učenja učenika odnosno na njihovu motivaciju, emocije i znanje. Provedeno je kvazi- eksperimentalno istraživanje učinaka primjene 16 scenarija poučavanja (po jedan scenarij za svaki razred i svaki predmet). Eksperimentalni uvjet odnosio se na izvedbu nastavne jedinice koristeći scenarij poučavanja, a kontrolni uvjet na izvedbu te iste nastavne jedinice na uobičajeni način, tj. bez korištenja prijedloga iz scenarija poučavanja. Dvadeset i petero nastavnika održalo je nastavni sat u eksperimentalnom i kontrolnom uvjetu, dok je još 17 nastavnika sudjelovalo samo u eksperimentalnom ili kontrolnom uvjetu. U ispitivanju je sudjelovalo 1216 učenika 7. i 8. razreda osnovne škole te 1. i 2. razreda srednje škole (650 sudjelovalo u eksperimentalnom, a 566 u kontrolnom uvjetu). Analize pokazuju generalno pozitivne učinke scenarija poučavanja na motivaciju i emocije učenika no postoje razlike među predmetima. Tako u biologiji i matematici učenici u eksperimentalnom uvjetu npr. imaju veći interes za nastavu, više uživaju, imaju veći osjećaj uključenosti i doživljavaju manje dosade u odnosu na učenike kod kojih je gradivo obrađeno bez korištenja scenarija poučavanja. Međutim, u fizici postoji obrnut trend te učenici u kontrolnoj skupini pokazuju pozitivniji motivacijski obrazac, ali ti su učenici i prije poučavanja iskazivali veću motivaciju za učenje fizike, što se odrazilo na motivaciju nakon poučavanja. U kemiji nije ustanovljena razlika između kontrolnog i eksperimentalnog uvjeta. Što se tiče usvojenog znanja, analize pokazuju da učenici imaju bolje znanje nakon nastavnog sata nego što su imali prije nastavnog sata, bez obzira na uvjet. Međutim, nije moguće izvesti jednoznačne zaključke što se tiče učinaka poučavanja sa ili bez korištenja scenarija poučavanja. Generalno, nema značajnijeg utjecaja poučavanja uz pomoć scenarija poučavanja na usvojeno znanje učenika. Rezultati će biti komentirani s obzirom na način izvedbe nastavnih jedinica i korištene metode. Pritom treba naglasiti da se radi o jednokratnoj primjeni scenarija poučavanja te bi za donošenje konkretnijih zaključaka trebalo dugoročnije pratiti proces implementacije scenarija poučavanja u nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)