Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 978176

Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece


Tatalović Vorkapić, Sanja; Puž, Jasmina
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 67 (2018), 1; 94-107 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 978176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece
(CHARACTERISTICS OF SOCIO-EMOTIONAL WELL-BEING AND POSITIVE THINKING AMONG GIFTED CHILDREN)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Puž, Jasmina

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 67 (2018), 1; 94-107

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
atribucijski stil, darovita djeca, pozitivan razvoj, predškolska dob, socioemocionalna dobrobit
(attributional style, gifted children, positive development, preschool age, socioemotional well-being)

Sažetak
Karakteristike djece u odgojno-obrazovnom procesu predstavljaju temeljne čimbenike kvalitetnih ishoda njihova razvoja i učenja. Stoga je ovo istraživanje usmjereno na analizu nekih značajki socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece. Prikupljanje podataka je provedeno na uzorku od 76 djece predškolske dobi. Na temelju cijelog uzorka kreirane su dvije skupine. U eksperimentalnu skupinu svrstana su potencijalno darovita djeca (N=37), a u kontrolnu skupinu djeca koja nisu procijenjena kao darovita (N=39). Obje su skupine djece bile izjednačene prema nekim relevantnim varijablama, kao što su: spol, dob, mjesto stanovanja. Odgajatelji koji rade s djecom u predškolskim ustanovama su procjenjivali karakteristike djece u području njihove socioemocionalne dobrobiti i atribucijskog stila. Analiza razlika kod pojedinih dimenzija socioemocionalne dobrobiti ukazala je na to da darovita djeca postižu značajno više rezultate na dimenzijama: Uživanje u istraživanju, Asertivnost i Orijentiranost na zadatak. Nadalje, utvrđeno je da su djeca obje skupine pokazala viši stupanj sreće i optimističan atribucijski stil, ali darovita djeca u pojedinim kategorijama atribucijskog stila pokazuju višu razinu optimizma. O nalazima je raspravljeno u okviru mogućih implikacija za rad s darovitom djecom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sanja Tatalović Vorkapić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tatalović Vorkapić, Sanja; Puž, Jasmina
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 67 (2018), 1; 94-107 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Tatalović Vorkapić, S. & Puž, J. (2018) Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 67 (1), 94-107.
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Pu\v{z}, Jasmina}, year = {2018}, pages = {94-107}, keywords = {atribucijski stil, darovita djeca, pozitivan razvoj, pred\v{s}kolska dob, socioemocionalna dobrobit}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {67}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Zna\v{c}ajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mi\v{s}ljenja kod darovite djece}, keyword = {atribucijski stil, darovita djeca, pozitivan razvoj, pred\v{s}kolska dob, socioemocionalna dobrobit} }
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Pu\v{z}, Jasmina}, year = {2018}, pages = {94-107}, keywords = {attributional style, gifted children, positive development, preschool age, socioemotional well-being}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {67}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {CHARACTERISTICS OF SOCIO-EMOTIONAL WELL-BEING AND POSITIVE THINKING AMONG GIFTED CHILDREN}, keyword = {attributional style, gifted children, positive development, preschool age, socioemotional well-being} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font