Pregled bibliografske jedinice broj: 978176
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 67 (2018), 1; 94-107 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 978176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece
(CHARACTERISTICS OF SOCIO-EMOTIONAL WELL-BEING AND POSITIVE THINKING AMONG GIFTED CHILDREN)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Puž, Jasmina
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 67
(2018), 1;
94-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
atribucijski stil, darovita djeca, pozitivan razvoj, predškolska dob, socioemocionalna dobrobit
(attributional style, gifted children, positive development, preschool age, socioemotional well-being)
Sažetak
Karakteristike djece u odgojno-obrazovnom procesu predstavljaju temeljne čimbenike kvalitetnih ishoda njihova razvoja i učenja. Stoga je ovo istraživanje usmjereno na analizu nekih značajki socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece. Prikupljanje podataka je provedeno na uzorku od 76 djece predškolske dobi. Na temelju cijelog uzorka kreirane su dvije skupine. U eksperimentalnu skupinu svrstana su potencijalno darovita djeca (N=37), a u kontrolnu skupinu djeca koja nisu procijenjena kao darovita (N=39). Obje su skupine djece bile izjednačene prema nekim relevantnim varijablama, kao što su: spol, dob, mjesto stanovanja. Odgajatelji koji rade s djecom u predškolskim ustanovama su procjenjivali karakteristike djece u području njihove socioemocionalne dobrobiti i atribucijskog stila. Analiza razlika kod pojedinih dimenzija socioemocionalne dobrobiti ukazala je na to da darovita djeca postižu značajno više rezultate na dimenzijama: Uživanje u istraživanju, Asertivnost i Orijentiranost na zadatak. Nadalje, utvrđeno je da su djeca obje skupine pokazala viši stupanj sreće i optimističan atribucijski stil, ali darovita djeca u pojedinim kategorijama atribucijskog stila pokazuju višu razinu optimizma. O nalazima je raspravljeno u okviru mogućih implikacija za rad s darovitom djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija