Pregled bibliografske jedinice broj: 978114
Geotehnički projekt tunela Vršek
Geotehnički projekt tunela Vršek, 2017., diplomski rad, diplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 978114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geotehnički projekt tunela Vršek
(Geotechnical design of Vršek tunnel)
Autori
Jelić, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2017
Stranica
117
Mentor
Bačić, Mario
Ključne riječi
tunel, stijenska masa, sidra, mlazni beton, NATM
(tunnel, rock mass, rock bolts, shotcrete, NATM)
Sažetak
U prvom dijelu diplomskog rada opisane su osnovne terminologije vezane za tunelogradnju. Opisani su glavni dijelovi tunela, povijest tunelogradnje i njihova podjela. Prikazane i objašnjene su metode iskopa tunela strojnim iskopom, iskop miniranjem te iskop cut and cover metodom. Navedena su osnovna načela i principi Nove austrijske tunelske metode (NATM) prema kojoj je izvedena većina tunela u svijetu i Hrvatskoj gdje se primarni podgradni sustav sastoji od stijenske mase, mlaznog betona, čeličnih mreža i lukova te sidara. Detaljno je prikazan i opisan primarni podgradni sustav tunela kojim se poboljšavaju mehaničke i fizičke karakteristike stijenske mase oko iskopa tunela. Također, spomenuta su naprezanja oko tunelskog otvora i njihov utjecaj na interakciju stijenske mase i podgrade. U projektu je primjenjen RMR sustav klasifikacije te su prikazane preporuke pojedine klasifikacije za određivanje primarne podgrade ovisno o kategoriji stijenske mase. U drugom dijelu diplomskog rada prikazan je geotehnički proračun desne tunelske cijevi tunela Vršek na autocesti Rijeka – Zagreb (dionica Delnice - Kupjak). Numerički proračun izrađen je u računalnim programom Flac (Fast Lagrangian Analysis of Continua). Parametri čvrstoće i krutosti stijenske mase dobiveni su računalnim programom RocLab. Na trasi tunela izbušene su četiri istražne bušotine iz kojih su uzorci poslani na laboratorijska ispitivanja. Proračun je proveden za gornje i donje dobivene granične vrijednosti parametara čvrstoće stijenske mase. Parametri korišteni u proračunu podgradnog sustava klasificirani su kao IV. i V. kategorija stijenkse mase. Cjelokupni projekt je izrađen na temelju provedenih istražnih radova, inženjersko-geološkog i završnog izvješća nadzorne službe prilikom iskopa lijeve tunelske cijevi. Cilj numeričkog proračuna je dobivanje vrijednosti horizontalnih i vertikalnih pomaka tunelskog otvora te vrijednosti uzdužnih sila i momenata u podgradnom sustavu tunela. Na kraju rada prikazane su krivulje čvrstoće stijenske mase za sve granične vrijednosti i rezultati proračuna računalnim programom Flac. Osnovni podgradni sklop tunelske cijevi izrađen je u AutoCAD-u i prikazan je na kraju kao grafički prilog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo