Pregled bibliografske jedinice broj: 977944
Žena, majka, kraljica: neo-viktorijanizam, postfeminizam i prikaz Velike gladi u Irskoj u povijesnoj TV seriji Viktorija (2017.)
Žena, majka, kraljica: neo-viktorijanizam, postfeminizam i prikaz Velike gladi u Irskoj u povijesnoj TV seriji Viktorija (2017.) // Književna smotra, 50 (2018), 190(4); 45-52 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 977944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žena, majka, kraljica: neo-viktorijanizam,
postfeminizam i prikaz Velike gladi u Irskoj u
povijesnoj TV seriji Viktorija (2017.)
(Mother, Wife, Queen: Neo-Victorianism,
Postfeminism and the Representation of the Irish
Famine in ITV's TV Series Victoria (2017))
Autori
Primorac, Antonija
Izvornik
Književna smotra (0455-0463) 50
(2018), 190(4);
45-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adaptacija, ekranizacija, Irska, kostimirana drama, kraljica Viktorija, neo-viktorijanizam, postfeministički, povijesni film/serija, Velika glad, trauma.
(adaptation ; screen production ; Ireland ; costume drama ; Queen Victoria ; neo-Victorianism ; postfeminist ; historical film and TV series ; the Great Famine ; trauma)
Sažetak
Ovaj rad analizira prikaz povijesnih događaja za vrijeme vladavine britanske kraljice Viktorije u recentnoj, globalno popularnoj, TV seriji Viktorija autorice Daisy Goodwin, nastaloj u produkciji britanske nezavisne televizijske kuće ITV (2016–danas). Fokus je na šestoj epizodi druge sezone naslovljenoj „Vjera, nada i dobra djela“ (orig. „Faith, Hope, and Charity“ , 2017) u kojoj središnje mjesto ima prikaz početka razdoblja Velike gladi u Irskoj. Seriju razmatram kao primjer neo-viktorijanske povijesne adaptacije za male ekrane nastale unutar žanra kostimirane drame o monarhiji. Namjera mi je pokazati kako ekranizacija povijesnih događaja u ovoj epizodi gubi kritički potencijal ne toliko zbog ograničenja žanra (kostimirana povijesna drama proizvedena u Velikoj Britaniji) ili teme serijala (biografija kraljice Viktorije u kojoj je ona središnji lik), već prvenstveno zbog načina na koji su povijesni događaji prilagođeni (tj. adaptirani) unutar šireg konteksta u kojem je serijal nastao – suvremene medijske kulture obilježene postfeminizmom u kojoj kraljica Viktorija kao kraljica-majka postaje utjelovljenje idealnog postfeminističkog subjekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Rodni studiji
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus