Pregled bibliografske jedinice broj: 977152
Profesionalne kompetencije odgojitelja u predškolskim ustanovama
Profesionalne kompetencije odgojitelja u predškolskim ustanovama // International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning in Vienna, Austria 2018 (IAC-GETL in Vienna 2018) / Kratochvilova, Helena ; Kratochvíl, Radek (ur.).
Prag: Czech Institute Of Academic Education, 2018. str. 77-81 (demonstracija, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 977152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalne kompetencije odgojitelja u predškolskim ustanovama
(Professional Competences of Educators in Preschool Institutions)
Autori
Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning in Vienna, Austria 2018 (IAC-GETL in Vienna 2018)
/ Kratochvilova, Helena ; Kratochvíl, Radek - Prag : Czech Institute Of Academic Education, 2018, 77-81
ISBN
978-80-88203-09-7
Skup
International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning (IAC-GETL 2018)
Mjesto i datum
Beč, Austrija, 23.11.2018. - 24.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
profesionalni razvoj odgojitelja, profesionalne kompetencije, autonomija odgojitelja, motivacija
(: professional development of educators, professional competences, autonomy of educators, motivation)
Sažetak
Profesionalni razvoj odgojitelja ključan je za izgradnju učeće zajednice koja stremi podizanju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa. Profesionalizam podrazumijeva neke karakteristike koje obilježavaju odgojitelje kao autonomne profesionalce spremne odgovoriti na sve zahtjeve koje pred njih stavlja suvremeno društvo znanja. Autonomiju odgojitelja karakterizira visoka razina stručne kompetentnosti, neovisnost od autoriteta, sposobnost pravovremenog odgovaranja na potrebe, interese i razvojne mogućnosti djece, ravnopravno sudjelovanje u razvoju partnerstva sa svim ključnim dionicima ranog i predškolskog odgojno-obrazovnog sustava, motivacija za profesionalnim napredovanjem te kreiranje i realizacija programa unutar i izvan vlastite predškolske ustanove. Cilj rada je bio ispitati procjenu profesionalne kompetentnosti odgojitelja te prediktivnu vrijednost nezavisnih varijabli u odnosu na njihovu razinu samoprocjene. Uzorak (N=306) su činili odgojitelji predškolskih ustanova s područja Rijeke, Osijeka, Zagreba i Siska koji su ujedno i polaznici diplomskih studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Za potrebe istraživanja konstruirana je skala koja se sastoji od dva dijela. Prvi dio sadrži socidemografska obilježja ispitanika, a koja su bila prediktorske varijable, dok drugi dio upitnika sadrži 22 tvrdnje raspoređene u sedam subskala koje mjere profesionalne kompetencije, a označavale su kriterijsku varijablu. Vrijednosti One sample t testa (u bootstrapped modelu) pokazuju umjereno visoku samoprocjenu profesionalnih kompetencija odgojitelja. Za testiranje uloge prediktora na razinu samoprocjene profesionalnih kompetencija korištena je linearna regresijska analiza. Rezultati linearne regresijske analize pokazali su da je dob ispitanika prediktor profesionalne kompetentnosti (p=, 001), a sukladno predznaku beta (β=, 573) vidljivo je da se samoprocjena profesionalne kompetentnosti s dobi povećava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija